השוק

סוף לסגירת סניפי הבנקים המוגזמת בישראל? זה המהלך שישמח אתכם

אושר בקריאה ראשונה: פיקוח פרלמנטרי על סגירת סניפי בנקים קבועים. מוצע לקבוע כי כל החלטה בבקשה לסגירת סניף בנק קבוע תתקבל לאחר התייעצות המפקח על הבנקים עם ועדת הרישיונות
מערכת ice |  2
בנקים-אילוסטרציה (צילום Magma Images, shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הבנקאות (רישוי) (תיקון מס' 32) (סגירת סניפי בנק קבועים), התשפ"ד–2024 של חברי הכנסת יצחק פינדרוס, אלון שוסטר ואחמד טיבי. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת הכלכלה.      
מוצע לקבוע כי כל החלטה בבקשה לסגירת סניף בנק קבוע תתקבל לאחר התייעצות המפקח על הבנקים עם ועדת הרישיונות. עוד מוצע לקבוע חובת דיווח, לפיה המפקח על הבנקים ידווח לוועדת הכלכלה של הכנסת, פעמיים בשנה, על יישום הוראות ההסדר המוצע הנוגעות לסגירת סניפי בנקים קבועים. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מאחר שלסגירת סניף בנק עלולות להיות השלכות שליליות על ציבור הלקוחות שלו ובמיוחד על הלקוחות הקשישים, מוצע להחליף את סעיפים קטנים ג ו-ד בסעיף 28א לחוק הבנקאות (רישוי) ולקבוע כי כל החלטה בבקשה לסגירת סניף תהיה טעונה אישור של ועדת הרישיונות, ולא רק החלטה בהתנגדות לסגירת סניף, כפי שקבוע היום. 
לפיכך, ומשום שוועדת הרישיונות מתכנסת אחת לכמה חודשים, מוצע להאריך את פרק הזמן המוקצה למפקח למתן החלטתו. כמו כן, מוצע להוסיף חובת דיווח, ולפיה המפקח ידווח לוועדת הכלכלה של הכנסת, פעמיים בשנה, על יישום הוראות ההסדר המוצע הנוגעות לסגירת סניפי בנק קבועים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הרסו לנו את החיים. (ל"ת)
    יעקב 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עכשיו הם נזכרו?! (ל"ת)
    חנה 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור