בארץ

"חוק הגיוס עורר פחות קשיים": הקנסות החדשים מעוררים סערה בכנסת

ועדת הכלכלה התכנסה היום על מנת לדון ברעיון של חברי הכנסת מהליכוד יש עתיד. התכנון: הקמת מאגר DNA לזיהוי צואת כלבים שהושארה במרחב הציבורי. משרד המשפטים התנגד נחרצות
מערכת ice | 
קנסות במאות שקלים (צילום freepik, shutterstock)
ועדת הכלכלה התכנסה היום (רביעי) על מנת לדון בהצעת חוק של חברי נאור שירי ואלי דלל. הצעת החוק שאושרה בקריאה ראשונה, אמורה לשפר את איכות החיים של ההולכים ברחוב, מציעה להקים מאגר DNA שיוכל לשמש את הרשויות לצורך אכיפה ומתן קנס לבעלים של כלבים שהשאירו את צואת כלביהם בשטח הציבורי. מפגעי צואת הכלבים הם הסיבה השלישית הכי גבוהה לפניה של אזרחים למוקדים העירוניים. 
למרות זאת, בוועדה העלו גורמים רבים את הקשיים הצפויים ביישום הצעת החוק השאפתנית. יו"ר הוועדה, חבר הכנסת דוד ביטן אף התבדח ואמר כי חוק הגיוס וחוק התקנים העלו פחות קשיים אצל משרדי הממשלה השונים מאשר הצעת החוק שעלתה על סדר היום בישיבת הוועדה. נציג משרד המשפטים שנכח בדיון אמר כי משרדו מתנגד להטלת קנס. 
לדבריו: "הנורמה לא מתאימה להיות פלילית. נחייב גם לתת DNA כדי לדעת מי זרק בדלי סיגריות?" שירי, שחתום על הצעת החוק החוק, הציע: "אולי נשלח למשרד המשפטים את המפגע שתבינו את גודל הבעיה". דלל, השותף להצעת החוק, אמר גם הוא: "אנחנו מלכלכים את המדינה בלי סוף. זה חד פעמי 150 שקל. אי אפשר ללכת על המדרכה היום מרוב גללים". ע"פ דוברות הכנסת, הדיונים בוועדה סביב הצעת החוק יימשכו לקראת ההצבעה הצפויה במליאה בקריאה שנייה ושלישית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה