השוק

רמי לוי מסכים לדיל: זה מה שעומד לקרות בישראייר

המתווה המתגבש הוא תוצאה של מאבק ממושך שניהלו חברות התעופה הישראליות מול רשות שדות התעופה (רש"ת). ישראייר וארקיע ביקשו להעביר את מלוא פעילותן לטרמינל 1 בעוד רש"ת התנגדה, כעת הן יקבלו את שביקשו עבור הגדלת היקף הטיסות לאילת
מערכת ice | 
רמי לוי (צילום shutterstock, יחצ, פלאש 90/ משה שי)
בשורה משמעותית צפויה לענף התעופה הישראלי ולתושבי אילת: מתווה חדש, הנמצא בשלבי גיבוש מתקדמים, עשוי לאפשר לחברות התעופה ישראייר וארקיע להעביר למעלה ממחצית מפעילותן לטרמינל 1 בנתב"ג. המהלך, שטרם נחתם סופית, צפוי להוביל להגדלה ניכרת במספר הטיסות לאילת, ובכך לענות על צורך קריטי של תושבי העיר הדרומית. זהו פתרון יצירתי לבעיה מורכבת, המשלב אינטרסים של מספר גורמים במשק הישראלי.
על פי הפרסום בדה מרקר, המתווה המתגבש הוא תוצאה של מאבק ממושך שניהלו חברות התעופה הישראליות מול רשות שדות התעופה (רש"ת). ישראייר וארקיע ביקשו להעביר את מלוא פעילותן לטרמינל 1, בעוד רש"ת התנגדה בטענה שהדבר יפגע ביכולת לשרת חברות תעופה אחרות. הפשרה המסתמנת, שתאפשר העברת יותר מ-50% מהטיסות לטרמינל 1, נראית כפתרון מאוזן שעונה על צרכי כל הצדדים.

היתרונות של ריכוז פעילות בטרמינל 1 עבור חברות התעופה הישראליות הם משמעותיים. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, הסביר כי המהלך יאפשר ניצול יעיל יותר של משאבי החברה, כולל צוותי אוויר ומטוסים. לדבריו, ריכוז הפעילות יאפשר להוסיף טיסה יומית לאילת, מה שיענה על הביקוש הגובר מצד תושבי העיר. בנוסף, המעבר לטרמינל 1 צפוי להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות התפעול, עקב הפרשי המיסוי בין הטרמינלים.
המתווה החדש הוא תוצאה של מאמצים משולבים מצד גורמים שונים. עיריית אילת, בראשות ראש העיר אלי לנקרי, פנתה למשרד התחבורה בבקשה להגדיל את מספר הטיסות לעיר. שרת התחבורה, מירי רגב, נרתמה למאמץ ויזמה פגישות עם מנכ"לי חברות התעופה. בנוסף, מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, ניהל שיחות אינטנסיביות עם הנהלת רש"ת במטרה להגיע לפתרון מוסכם.
ההסכם המתגבש מדגים את החשיבות של שיתוף פעולה בין גורמים שונים במשק לטובת פתרון בעיות מורכבות. אם יאושר סופית, הוא צפוי לשפר משמעותית את הקישוריות האווירית של אילת, לייעל את פעילות חברות התעופה הישראליות, ולחזק את מעמדו של נמל התעופה בן גוריון כמרכז תעופה אזורי. עם זאת, האתגר העומד בפני רש"ת להחזיר את פעילות חברות התעופה הזרות לרמתה טרום המלחמה נותר משמעותי, ויידרש מאמץ נוסף לאזן בין כל האינטרסים המעורבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה