השוק

בנק הפועלים מצנן את ההתלהבות ומעלה את תחזית האינפלציה

מודי שפריר, אסטרטג השווקים של בנק הפועלים מעדכן את תחזית האינפלציה השנתית שלו כך שהיא צפויה לעלות לרמה של 3.3% וזאת למרות המדד הנמוך בחודש מאי; שפריר מציין את שינוי שיטת המדידה של מדד המחירים לצרכן שיביא לעלייה באינפלציה בקיץ
ניצן כהן |  1
מודי שפריר, אסטרטג השווקים הפיננסיים של בנק הפועלים (צילום אילן בשור, pexels, Magma Images)
אסטרטג השווקים של בנק הפועלים, מודי שפריר, מצנן את ההתלהבות מהמדד הנמוך של חודש מאי ומעלה את תחזית האינפלציה השנתית שלו. שפריר מעריך שגל ההתייקרויות בעיקר של הטיסות לחו"ל יבוא לידי ביטוי במדדים שיתפרסמו בחודשי הקיץ והם אלה שיעלו את האינפלציה לרמה הגבוהה מיעד יציבות המחירים.
"לאחר שהפתיע כלפי מעלה בחודש אפריל, מדד חודש מאי הפתיע כלפי מטה בעלייה של 0.2% בלבד, עלייה 0.23% אם לא מעגלים את המספרים וזאת לעומת הערכתנו לעלייה של כ-0.55%. ממוצע התחזיות של הכלכלנים בשוק ההון היה לעלייה של 0.65% ותחזית שוק ה- OTC לעלייה של 0.57%.
"ההפתעה במדד נבעה רק מ'סעיף טיסות לחו"ל,' אשר ירד במאי בחדות בשיעור של 17.6% (דולרי, לעומת הערכתנו לירידה של 2.5% וירידה דולרית עונתית של כ-1% טרם שינוי שיטת המדידה) רכיב זה הוריד לבדו את המדד בכ-0.36% לאחר שעלה באפריל ב- 19.3% במונחים דולריים והעלה את מדד אפריל לבדו ב-0.4%" כותב שפריר בסקירה השבועית שלו ללקוחות חדר המסחר של הבנק.
בהקשר של שינוי שיטת המדידה של המדד, כותב שפריר כי מאז ספטמבר נקודה מוזרה נוספת עלתה בחישובים השונים והיא קשורה למחירי הטיסות לחו"ל שירדו בכ-25% במונחים דולריים, בעוד שלפי שיטת המדידה הישנה המחירים היו יורדים עונתית בין ספטמבר למאי בכ-4% דולרית, כך שבלי קשר לעליות המחירים החדות מתחילת המלחמה, רכיב זה צפוי לתקן בחדות כלפי מעלה בחודשי הקיץ.

באשר לרכיב 'דיור', כותב שפריר כי זה עלה ב- 0.4% (מעט מעל להערכתנו לעלייה של כ- 0.25%) והעלה את המדד בכ-0.11% "נציין כי מחירים עדכניים מצביעים על עלייה מחודשת וחדה יחסית במחירי השכירות בחודש מאי, כפי שבא לידי ביטוי בחודש האחרון בהאצת קצב עליית מחירי השכירות עבור 'שוכרים חדשים' ל3.7% לעומת 2.2% באפריל. לאור שיטת המדידה של הלמ"ס סביר להניח כי עלייה זו תבוא לידי ביטוי בעיקר בחודשי הקיץ".
לסיכום כותב שפריר כי תחזית מדד יוני נותרת כרגע על 0% והיא משקפת קצב אינפלציה שנתי של 2.80% אך על רקע התיקון החד הצפוי במחירי הטיסות בחודש הקיץ - תחזית מדד יולי עולה לכ- 0.50% והיא משקפת קצב אינפלציה שנתי של 3% ותחזית מדד אוגוסט לכ-0.50%.
"בנוסף, על רקע התיקון הצפוי במחירי הטיסות לחו"ל העלינו את תחזית האינפלציה לשנה הקרובה לכ-3.3%".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתה מביא את התרחיש הרע ביותר,כי אם יהיה תרחיש טוב אז זה
    בר 06/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נורא ,אף אחד לא יזכור שטעית כמה פחדן עלוב אתה יכול להיות ?
    סגור