השוק

מנכ"ל בנק מזרחי בהתבטאות נדירה: "הפכנו לגורם משמעותי בעסקאות ענק"

בנק מזרחי יוביל עסקת ענק במסגרתה יעמיד מימון של 2.5 מיליארד שקל לדוראל; בהתבטאות נדירה של מנכ"ל הבנק, משה לארי, הוא אומר: "הפכנו לגורם משמעותי בעסקאות ענק בישראל"
ניצן כהן |  2
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות (צילום יחצ-אבשלום ששוני, shutterstock)
אחת ההתמודדויות המשמעותיות בעולם הבנקאות הוא נושא המימון של פרוייקטי ענק. באופן עקרוני בנק הפועלים ובנק מזרחי הם המובילים בתחום אבל לאחרונה הבינו בבנק לאומי את החשיבות של הענף והקימו מחלקה ייעודית לנושא. אבל זה יכול להיות מעט מידי ומאוחר מידי.
עסקת הענק שנחתמה הבוקר היא של דוראל ובמסגרתה יוביל בנק מזרחי מימון של לא פחות מ-2.3 מיליארד שקל להקמה והפעלה של פרויקטי האנרגיה המתחדשת של החברה. בהתבטאות נדירה, אומר מנכ"ל מזרחי טפחות, משה לארי כי "אנחנו שמחים להוביל עסקת מימון משמעותית נוספת בתחום התשתיות בכלל והאנרגיה בפרט.
"בשנים האחרונות הגברנו בצורה ניכרת את המומחיות שלנו בתחום, דבר שמאפשר לנו להיות גורם מוביל ומשמעותי במימון עסקאות ענק מהסוג הזה. אני מבקש לברך את דוראל ואת כל השותפים לעסקת המימון ולהודות לאנשי החטיבה העסקית שלנו, בראשותו של אופיר מורד, על עבודה חרוצה ומקצועית, שאפשרה לעסקה החשובה הזו להגיע לקו הסיום".
אם כן, קבוצת דוראל, העוסקת בייזום, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת, השלימה הבוקר עסקת מימון בהיקף של כ-2.3 מיליארד שקל. העסקה, בהובלת בנק מזרחי טפחות, תאפשר מימון של פרויקטי סולאר ואגירה באסדרת השוק, בהספק מצטבר של כ-MWp 340 וכ-MWh 1,530 אגירה, ובסך הכנסות שנתי של כ-265 מיליון שקל. היא מצטרפת לעסקת המימון הקודמת שחתמו דוראל ומזרחי טפחות, בסך אשראי כולל של למעלה ממיליארד שקל, למימון צבר נוסף של פרויקטי סולאר ואגירה של החברה.

השלמת העסקה, הגדולה ביותר שנחתמה עד היום בשוק המתחדשות הישראלי, מבטיחה לחברה את המימון הדרוש להקמתם של כ-35 פרויקטים הפרוסים ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום. המימון ישמש להקמת פרויקטים סולאריים קרקעיים ופרויקטי דו-שימוש כאחד, ובכלל זאת פרויקט האגרו-וולטאי הראשון שהוקם בישראל ופרויקטים צפים על מאגרי מים.
הפרויקטים ישתלבו באסדרת השוק החדשה של רשות החשמל, המאפשרת למכור את החשמל הירוק המיוצר במתקני החברה לצרכני חשמל במשק, באמצעות מספק החשמל של דוראל. במסגרת זאת, דוראל דיווחה זה מכבר על עסקאות ענק לאספקת חשמל ירוק עם תאגידים כדוגמת מליסרון, ICL, מגדל, אפי נכסים, דקתלון ועוד, אשר צפויות להניב לחברה הכנסות שנתיות בסך מאות מיליוני ש"ח.
כאמור, את עסקת המימון הוביל בנק מזרחי טפחות, בצד סינדיקציית מלווים שכללה שותפים פיננסיים מובילים: מנורה מבטחים, כלל ביטוח, הפניקס ומיטב. המימון יכלול מסגרת חוב בכיר בסך של כ-1.8 מיליארד שקל, וכן מסגרות אשראי נוספות בסך מצטבר של כ-480 מיליון שקל.
יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל: "מדובר בעסקת מימון יוצאת דופן בהיקפה, כמו גם בהשלכותיה החיוביות על דוראל ועל משק האנרגיה בישראל. העסקה תאפשר לחברה לעמוד בתכנית העבודה השאפתנית שלה ולחבר בשנה הקרובה עשרות פרויקטי סולאר ואגירה בכל רחבי הארץ.
"היא מגשימה בעת ובעונה אחת את רפורמת החשמל הירוק, את הצורך בשילוב מאסיבי של אגירת אנרגיה ואת השימוש הדואלי במשאב הקרקע, והיא מהווה בשורה של ממש לשוק המתחדשות הישראלי. היקף העסקה ואיכות סינדיקציית המלווים, מבטאים את האמון האדיר של שוק ההון בדוראל כשחקן מוביל בשוק האנרגיות המתחדשות בישראל. אנו מודים לבנק מזרחי טפחות על הובלת הסינדיקציה ועל השותפות רבת השנים עם החברה, וכן למנורה מבטחים, כלל ביטוח, הפניקס ומיטב על הבעת האמון וההשתתפות בעסקה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק הגרוע מכל הבנקים (ל"ת)
    יעקב 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • דפקים כולם
    צודק 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרוויחו ,ולא מגיע להם
    סגור