השוק

כתב אישום חמור נגד המנכ"לית הישראלית: "הונאה ב-21 מיליון דולר"

היזמית עילית רז, מייסדת הסטארט-אפ ג'ונקו, נאשמת שהונתה משקיעים בכך שיצרה מצג שווא לגבי מצבה האמיתי של החברה במטרה לגייס כספים, והציגה מסמכים בנקאיים מזויפים
מערכת ice | 
חובות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המנכ"לית הישראלית מסתבכת: עילית רז, מי שייסדה בשנת 2016 את הסטארט-אפ ג'ונקו, אשר עוסק בפיתוח תוכנה שמטרתה לייצר הזדמנויות עבודה לאוכלוסיות מיעוט באמצעות בינה מלאכותית, נאשמת על ידי רשות ניירות הערך בארה"ב בהונאת משקיעים בהיקף של לפחות 21 מיליון דולר.
כנגד רז, בוגרת יחידת המודיעין 8200, הוגש כתב אישום חמור הטוען כי גייסה למעלה מ-100 לקוחות, בהן חברות מרשימת Fortune 500, וזאת תוך שהיא מציגה להם מסמכים בנקאיים מזויפים על מצבה האמיתי של החברה.
 
בכתב האישום נטען כי סיפרה למשקיעים שלחברה הכנסות של מיליון דולר, ושקיימים במאגרים שלה כמאה אלף מועמדים פעילים לעבודה. באחד המקרים, כדי להרגיע משקיע שחשד בנתונים, המציאה תדפיסי בנק מזויפים וזייפה חוזים. מאוחר יותר נאלצה להודות כי הציגה נתונים מופרכים.
מלבד האישום הפדרלי, רשות ניירות הערך דורשת גם להטיל קנסות על ג'ונקו שישיבו את הסכומים שהושקעו בחברה, סנקציות על עירית רז שימנעו ממנה לכהן במשרה ניהולית, וניהול משפט בנוכחות מושבעים.

לפני כשלושה שבועות הגישה חברת ג'ונקו בקשה רשמית לכניסה להליכי חדלות פירעון במדינת דלאוור שבארה"ב. לפי תצהיר מסמכי חדלות הפירעון שהגישה החברה, נכתב כי מתוך סכום שגויס ועומד על 29.5 מיליון דולר בין השנים 2019 ל-2022, נותרו לחברה רק 4.25 מיליון דולר.
בינואר השנה הגישה עילית רז כתביעה כנגד ג'ונקו ממנה התפטרה, על-מנת שיחזירו לה את סכום ההוצאות המשפטיות המוערכות ביותר מ-300 אלף דולר. על-פי החוק בדלאוור, מנהלים בחברות זכאים לקבל זיכוי על הוצאות משפטיות אם מתקיימת פעילות משפטית נגדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה