השוק

סיגמא קלאריטי: "הגורם היחיד שמשפיע על השוק המקומי - המלחמה"

מנהל ההשקעות עידן אזולאי כותב בסקירתו השבועית: "לא ריבית, לא אינפלציה וגם לא הצריכה הפרטית". לדבריו, לעומת עימותים ביטחוניים שהיו בעבר שבהם השווקים התאוששו מהר מאוד, האופן שבו תתפתח או תסתיים המלחמה הוא מרכיב קריטי בסבב הזה. "ממשיכים להחזיק בפוזיציה דפנסיבית"
מערכת ice | 
הייטק במלחמת חרבות ברזל (צילום shutterstock, פלאש 90/ אייל מרגולין)
"את ההוכחה להתנתקות ההולכת וגדלה שבין השוק והמשק הישראלי לשאר העולם קיבלנו בשבוע שעבר", כתב אמש (ראשון) עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי סיגמא,  מבית  סיגמא קלאריטי בסקירתו השבועית. השוק המקומי זינק בתחילת השבוע לצד עלייה חדה מאוד במחירי אגרות החוב בעקבות פרסום על התקדמות לקראת עסקת חטופים. "לא ברור עד כמה עסקת חטופים משפיעה על אג"ח במח"מ ארוך, אבל נניח לזה כעת". 
לדברי אזולאי, ניתן לקבוע במידה רבה של ודאות שהדבר היחיד שמשפיע על השוק המקומי הוא המלחמה והתמשכותה. "לא ריבית, לא אינפלציה וגם לא הצריכה הפרטית", אומר אזולאי. "הפעם זה שונה לעומת עימותים ביטחוניים שהיו בעבר שבהם השווקים התאוששו מהר מאוד. האופן שבו תתפתח או תסתיים המלחמה הוא הגורם היחיד אשר ישפיע על השוק הישראלי בזמן הקרוב".
"כאמירה כללית, הדינמיקה של שוק היא שמגמה מתפתחת לאחר שהופעל זרז (טריגר) כלשהו.  בדרך כלל הזרז אינו המחיר אלא אירוע או התפתחות כלשהי. בין שזו טכנולוגית או בין שזו מקרו כלכלית. דרוש טריגר. במקרה שלנו זו המלחמה. שורה תחתונה, אנחנו מאוד אוהבים את המחירים בשוק הישראלי, פחות את הדינמיקה והנסיבות ולכן אנחנו ממשיכים להחזיק בפוזיציה דפנסיבית. בוודאי תשאלו, אם ככה מדוע להחזיק בכלל נכסים בישראל? מהסיבה הפשוטה שלא מתפרסמת הודעה בטרם מתרחשים שינויים כדי שהמשקיעים ייערכו בהתאם. גם זה יגיע ונקווה שבקרוב מאוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה