השוק

בשורה לחברות הסטארטאפ בישראל: קרן הענק פותחת משרדים בארץ

גריילוק פרטנרס (Greylock Partners), קרן ההון סיכון שנחשבת לאחת הגדולות בעולם, פותחת משרדים לראשונה בישראל למרות המלחמה, במטרה לאתר ולזהות חברות סטארטאפ בשלב מוקדם ולהשקיע בהן
מערכת ice | 
קרן השקעות-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
גריילוק פרטנרס (Greylock Partners), קרן ההון סיכון שנחשבת לאחת הגדולות בעולם, פותחת משרדים לראשונה בישראל למרות המלחמה, זאת במטרה לאתר חברות סטארטאפ בשלב מוקדם ולהשקיע בהן.
על פי הדיווח ב"דה מרקר", קרן הענק האמריקאית מינתה את מור חן כמנהלת הפעילות שלה בישראל. הקרן, שהוקמה עוד בשנת 1965, ידועה בזכות השקעות מוקדמות בפייסבוק (מטא), לינקדאין, פאלו אלטו נטוורקס ו-Airbnb. מבחינת החברות הישראליות, הקרן השקיעה במספר סטארטאפים ישראלים כמו למשל אפיירו, Upwind, קודם סקיוריטי, דאזז, וויז וקייטו נטוורקס.
כזכור, לאחרונה פורסם דו"ח המשקיעים של IVC – גורניצקי –Israel  KPMG ורשות החדשנות לשנת 2023, שבחן את המגמות בפעילות המשקיעים בהיי-טק הישראלי. הדו"ח מנתח את הפעילות של גיוסי קרנות הון סיכון ישראליות, זמינות ההון למיזמי טכנולוגיה מקומיים, פעילותן של קרנות הון סיכון זרות, משקיעי הון סיכון תאגידיים ומשקיעים זרים וישראלים, ומשקיעים מוסדיים ישראלים.
על-פי ממצאי הדו"ח, בישראל פעילות 226 חברות ניהול קרנות הון סיכון, מתוכן ל-24 חברות הניהול הגדולות (המנהלות סכום העולה על 500 מיליון דולר), יש סכום כולל המוערך ביותר מ-29 מיליארד דולר.
עו"ד שלמה לנדרס, שותף וראש תחום טכנולוגיה בגורניצקי: GNY- "ישנן ירידות בשווי חברות סטארט-אפ ישראלית, שהופכות אותן אטרקטיביות יותר למשקיעים. קרן ההזנק שהושקה לאחרונה על ידי רשות החדשנות תשקיע כ-500 מיליון שקל בחברות בשלב ה-Seed".
"שני גורמים אלה מובילים לציפייה, שחלק משמעותי מ-10.08 מיליארד דולר הזמינים להשקעה על-ידי קרנות ההון סיכון, יושקע בזמן הקרוב." לנדרס הוסיף כי: "השיפור המסתמן במגזר הטכנולוגיה בארה"ב צפוי אף הוא להשפיע לטובה על היקפי ההשקעות בחברות הטכנולוגיה בישראל".
דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, התייחס לממצאי הדו"ח: "רשות החדשנות השיקה יוזמות אסטרטגיות במטרה להגדיל את ההון הזמין. תוכנית המסלול המהיר, הזרימה 400 מיליון שקל לחברות בעלות נכסים טכנולוגיים ועסקיים, עם אופק שרידות (Runway קצר"). לצד זאת, מנכ"ל רשות החדשנות הוסיף כי זו השיקה גם את קרן הזנק שתשקיע בעתיד הקרוב 500 מיליון שקל במאה סבבי השקעה בחברות הנמצאות בשלבי גיוס מוקדמים.
בנוסף לכך, צוין כי בעתיד תושק קרן יוזמה 2.0 אשר תעודד משקיעים מוסדיים ישראלים להגדיל את השקעותיהם בקרנות הון סיכון ישראליות, עד להשקעה כוללת של 4 מיליארד שקל בשנים 2024-2025. על פי ממצאי הדו"ח כי קרנות הון סיכון ישראליות גייסו את הסכום הנמוך ביותר מאז 2015. מדובר בצניחה של 73% בגיוסי קרנות בהשוואה לשנת 2022.
במהלך השנה החולפת, 21 קרנות הון סיכון ישראליות הצליחו לגייס 1.52 מיליארד דולר. הסכום הכולל שגויס משקף ירידה של 74% בהיקפי ההון, וירידה של 66% במספר הקרנות, בהשוואה לשנת 2022. הסכום שגויס הוא הנמוך ביותר מאז 2015, בעוד שמספר הקרנות שגויסו דומה לאלו של השנים 2015 ו-2017.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה