השוק

מבנה נדל"ן: שיעור התפוסה עלה, ההון העצמי זינק ל-8.15 מיליארד שקל

החברה דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2024. ה-NOI מנכסים זהים בישראל ברבעון הראשון עלה בכ-3% לכ-194 מיליון שקל. מתחילת השנה ועד למועד פרסום הדוחות נרשמה עלייה בקצב מכירת דירות. הדירקטוריון אישר תוכנית אסטרטגית עד לשנת 2028, והמנכ"ל עוזי לוי בירך: "תנופה בכל ענפי הפעילות שלנו"
מערכת ice | 
עוזי לוי (צילום עופר חן)
חברת מבנה נדל"ן דיווחה היום (חמישי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2024, המלמדות על עלייה בשיעור התפוסה בנכסים בישראל, המשך עלייה ב-NOI וב-FFO, עלייה בקצב מכירת יחידות דיור ומאשררת את התחזיות להמשך השנה. ה-NOI מנכסים זהים בישראל ברבעון הראשון עלה בכ-3% לכ-194 מיליון שקל – הודות לעליית דמי השכירות הריאלית, השפעת עליית המדד וקיטון בהוצאות תפעול הנכסים.
ה-FFO מנכסים מניבים ברבעון הראשון של שנת 2024 עלה בכ-3% לכ-155 מיליון שקל, החברה מאשררת את תחזית ה-FFO מנכסים  מניבים לשנת 2024 בטווח של 610-630 מיליון שקל. הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון של שנת 2024 הסתכם בכ-114 מיליון שקל. שיעור התפוסה בנכסים בישראל בסוף הרבעון עלה לכ-93.1%, בהשוואה לכ-92.7% בסוף שנת 2023. פעילות הייזום בנדל"ן המניב בטווח הבינוני צפויה להניב לחברה תוספת NOI שנתי בטווח של 180-195 מיליון שקל; פעילות הייזום בנדל"ן למגורים בטווח הקצר צפויה להניב לחברה רווח גולמי שטרם הוכר בסך כ-419 מיליון שקל.
מתחילת השנה ועד למועד פרסום הדוחות נרשמה עלייה בקצב מכירת דירות – בתקופה מכרה החברה 27 יחידות דיור בתמורה לכ-88 מיליון שקל. ההון העצמי הסתכם בכ-8.15 מיליארד שקל, וזאת לאחר חלוקת דיבידנד בסך של כ-65 מיליון שקל ששולם בחודש אפריל השנה. לקבוצה קרקעות וזכויות בנייה בישראל ובחו"ל בסכום כולל של כ-1.39 מיליארד שקל. בחודש ינואר 2024, הנפיקה החברה אגרות חוב, בדרך של הרחבת שתי סדרות כ' ו-כה', בסכום כולל של כ-668 מיליון שקל. זאת, בהמשך להנפקת אגרות חוב, בדרך של הרחבת אותן הסדרות, בחודש יוני האחרון ובהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל.
בחודש שעבר, דירקטוריון החברה אישר מתווה לרכישה עצמית של מניות החברה בסכום כולל של עד 180 מיליון שקל. במקביל לפרסום הדוחות, אישר דירקטוריון החברה תכנית אסטרטגית לשנים 2024-2028. התוכנית שגובשה נועדה לתמוך בצמיחה ארוכת טווח, קידום והשלמת צבר הפרויקטים בשלבי הייזום השונים , מיצוי הערך  בתיק הנכסים הקיים, ביצוע מהלכי צמיחה מבוססי רכישות בתחומי ליבת פעילותה של החברה, ושדרוג משמעותי של תשתיות הניהוליות הכוללות השקעות במערכות מחשוב ושינויים פנים ארגוניים. התוכנית תבוצע תוך שמירה על איתנות פיננסית גבוה .
עוזי לוי, מנכ"ל קבוצת מבנה נדל"ן: "מבנה פותחת את השנה עם תנופה בכל ענפי הפעילות של החברה המתבטאת בעליה בפרמטרים התפעוליים, גידול בשיעורי התפוסה והתקדמות בפעילויות הייזום. בחודשים האחרונים חיזקנו את שדרת ההנהלה  עם מינויים של שלושה סמנכ"לים חדשים, אשר יחד עם ההנהלה הקיימת, יתרמו רבות לקידום מטרות החברה. בבעלות החברה מאות נכסים, הממוקמים לאורכה ולרוחבה של ישראל, בעלי פוטנציאל השבחה גבוה ואיכותי, לצדם אנו פועלים לפיתוח ותכנון של למעלה מ-20 פרויקטים נוספים, כשמרביתם בלב אזורי ביקוש".
"בנוסף, הודענו היום, לאחר תהליך סדור שביצענו, על אימוץ תכנית אסטרטגית עד לשנת 2028, לפיה נתמקד בהשבחת תיק הנכסים המניב הקיים, נמשיך בביצוע וקידום פעילות הייזום, נפעל למימוש נכסים בישראל שמיצו את פוטנציאל ההשבחה, נפעל למימוש כלל הנכסים בחו"ל, נתמקד בצמיחה גם באמצעות ניצול הזדמנויות ורכישות תוך התמקדות בתחומי המסחר וחוות השרתים. כמו כן  נשדרג את התשתיות הניהוליות של החברה שיאפשרו לנו למקסם את הערך הקיים בנכסים. אנו מאמינים שתכנית זו תאפשר לחברה להמשיך ולהשיא ערך לבעלי מניותיה בהסתכלות ארוכת טווח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה