השוק

קבוצת ברן שוברת שיא של 20 שנה: הרווח הנקי זינק ב-175%

חברת ההנדסה הבינלאומית רושמת ברבעון הראשון של 2024 המשך צמיחה משמעותית בכל המדדים. ההכנסות האמירו בכ-54%, הרווח התפעולי בישראל עומד על 4.2 מיליון שקל. איציק פרנק, מנכ"ל החברה: "חרף האתגרים הרבים שמזמנת לנו המלחמה, גאים לעמוד פעם נוספת בהערכות שלנו ולציין צמיחה ושיפור בפעילות"

מערכת ice | 
איציק פרנק, מנכ"ל קבוצת ברן (צילום יח"צ, shutterstock)
קבוצת ברן ממשיכה לשבור את השיאים של עצמה: חברת ההנדסה הבינלאומית הגדולה בישראל, דיווחה הבוקר (חמישי) על תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2024, עם זינוק משמעותי בכל המדדים והמשך המגמה החיובית שמאפיינת את החברה בשנים האחרונות בכלל, וזינוק ברווח כתוצאה מהפעילות בישראל בפרט.  
ברן רשמה עליה של 175% ברווח הנקי שזינק ל-16.8 מיליון שקל לעומת 6.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ו-14 מיליון שקל ברבעון האחרון אשתקד, כאשר הרווח הגולמי עומד על כ-28.5 מיליון שקל לעומת כ-16 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023. ההכנסות של קבוצת ברן האמירו גם הן ברבעון הראשון, ועמדו על כ-186 מיליון שקל לעומת 120 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. 
גם הרווח התפעולי רשם זינוק מרשים, והתייצב בסוף הרבעון הנוכחי על כ-21 מיליון שקל לעומת כ-6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ו-18 מיליון שקל ברבעון האחרון בשנת 2023. בהתאם, גם ה-EBITDA גדל לכ-21.6 מיליון שקל לעומת כ-6.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של 232%.
בהתאם להערכות: גידול בהכנסות וברווח מהפעילות בישראל
כפי שהעריכו בדוח המסכם לשנת 2023, הפעילות בישראל של ברן רשמה ברבעון הנוכחי צמיחה משמעותית והמשיכה את מגמת הרווחיות שהחלה ברבעון האחרון של שנת 2023. כך, תרמה הפעילות בישראל ברבעון החולף כ-98 מיליון שקל להכנסות הקבוצה, עליה של כ-39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ולא פחות חשוב מכך – הרווח התפעולי הגיע לכ-4.2 מיליון שקל, לעומת מיליון שקל ברבעון האחרון של שנת 2023, והפסד תפעולי של 600 אלף שקל ברבעון הראשון של שנת 2023.
 
מדובר ברבעון שני ברציפות בו ברן רושמת גידול ברווח מהפעילות בישראל, מגמה שהחברה צופה כי תימשך כתוצאה מיישום האסטרטגיה שמתווה ההנהלה בשנים האחרונות.  במגזר הפעילות הבינ"ל של החברה, נשמרה העלייה המתמדת ברווחיות: הרווח התפעולי מפעילות זו הגיע ברבעון הראשון של השנה לכ-17.3 מיליון שקל, לעומת כ-6.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – זינוק של 150%, בעוד ההכנסות עמדו על כ-85 מיליון שקל, לעומת 50 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בישראל, הגידול בהכנסות וברווח נבע בעיקר מפעילות יחידת ההנדסה שנהנתה מקידומם של פרויקטי ביצוע שבמכרזים שלהם זכתה בשנה שעברה; בעוד שבמגזר הבינ"ל עיקר הגידול בהכנסות נבע מקידום משמעותי בביצוע פרויקטי תשתיות המים בחוף השנהב ובמונגוליה. מתחילת השנה עלתה המניה של ברן בשיעור של כ-23%, כשבחצי השנה האחרונה זינקה בכ-32%.
 
זהו הרבעון הטוב ביותר של חברת ההנדסה הוותיקה מזה 20 שנים, המצטרפים לשיפור המשמעותי והעקבי בתוצאות שרושמת החברה בשנים האחרונות תחת הנהלתה הנוכחית.
ההון העצמי של קבוצת ברן בסיום הרבעון הראשון עמד על 249 מיליון שקל – כשליש מהמאזן, לעומת 234 מיליון שקל בסוף הרבעון האחרון של שנת 2023 ו-198 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, נוסף לתזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בהיקף של כ-13.5 מיליון שקל כתוצאה מקידום פרויקטים משמעותיים בארץ ובחו"ל.
איציק פרנק, מנכ"ל ברן קבוצת ברן, מסר: "אנחנו שמחים לדווח על תוצאות מעולות לרבעון, וגאים לעמוד פעם נוספת בהערכות שלנו בכלל, ובמגזר ישראל בפרט אשר הציג ברבעון המשך צמיחה ושיפור ברווחיות שצפינו שתתרחש ברבעון זה. בתחום הפעילות של ברן, מדובר ברווח משמעותי, בעיקר נוכח המלחמה המתמשכת והשלכותיה על תחומי ההנדסה והתשתיות. אנו צופים שמגמת הצמיחה בהכנסות וברווחיות תמשך גם בהמשך השנה, ומאמינים כי גם השנה בזכות אנשי ברן נצליח לממש הציפיות החיוביות בתוכניות העבודה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה