השוק

עסקה של 53 מיליון דולר: בעלי המניות אישרו את המיזוג עם ענקית הנפט

בעלי מניותיה של חברת הס אישרו את המיזוג עם שברון, במסגרתה יקבלו 1.025 מניות שברון עבור כל מניית הס שבבעלותם. באוקטובר הציעה שברון לרכוש את הס, בצעד שנועד להשיג דריסת רגל בקידוחי הנפט בגיאנה. השלמת העסקה תלויה בהכרעה בבוררות על מאגר ימי שנמצא במחלוקת
מערכת ice | 
מתקן שאיבת נפט (צילום Paul Lowry / flickr)
בעלי המניות של חברת הס אישרו היום (רביעי) את המיזוג בהיקף 53 מיליארד דולר עם ענקית הנפט שברון, כך מדווחת רשת CNBC. בעלי המניות היו מפוצלים טרם ההצבעה, עד שלבסוף חלקם הלכו בעקבות חברות הייעוץ שהציעו להם לא להצביע כלל. כחלק מהעסקה בעלי המניות יקבלו 1.025 מניות שברון עבור כל מניית הס שבבעלותם.
באוקטובר הציעה שברון לרכוש את הס, בצעד שנועד להשיג דריסת רגל בקידוחי הנפט בגיאנה. ואולם העסקה נעצרה עקב בדיקה ממושכת של ועדת הסחר הפדרלית של ארה"ב, וכן בשל תביעת בוררות שהגישו השותפים של הס בגיאנה, אקסון מוביל ו-CNOOC הסינית. הבוררות עשויה לדחות את סגירת העסקה ל-2025.
מאגר הנפט הימי שבמחלוקת נקרא Stabroek, והס מחזיקה 30% ממנו, כאשר בבעלות אקסון 45% והחברה הסינית - ב-25%. הס הודיעה היום כי השלמת העסקה תלויה בהכרעה בבוררות, וכי החברות פועלות להשלמת המיזוג "בהקדם האפשרי". שברון מצדה מקווה כי הרכישה תגדיל משמעותית את הייצור העתידי שלה. מנכ"ל הס ג'ון הס, המחזיק 9.3% ממניות החברה, הפציר בבעלי המניות לאשר את העסקה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה