השוק

קבוצת אלקו מסכמת רבעון: ההכנסות צמחו בכ-4.4%, בעלי המניות הפסידו

קבוצת אלקו פרסמה את הדוחות הכספיים שלה, כאשר ע"פ הנתונים נרשמה צמיחה בהכנסות בכ-4.4% לכ-4.9 מיליארד שקל. יחד עם זאת, בעלי המניות דווקא הפסידו סכום בסך 41.5 מיליון שקל. כמו כן, ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-5.08 מיליארד שקל
מערכת ice | 
דניאל ומייקי זלקינד אלקו (צילום ישראל הדרי)
חברת אלקו אשר עוסקת בייזום, פיתוח והכוונה של חברות ומיזמים עסקיים, פרסמה היום (רביעי) את דוחותיה הכספיים בנוגע לרבעון הראשון של שנת 2024. הנתון המרכזי הוא צמיחה הכנסות בכ-4.4% לכ-4.9 מיליארד שקל, בהשוואה ל-4.69 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. נזכיר כי בספטמבר 2023 לקבוצה התמתנה מנכ"לית כספים חדשה, כחלק מרשת The George.
סך ההכנסות לרבעון עלו בכ-4.4% לכ-4.9 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.69 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. יחד עם זאת, החברה רשמה ברבעון הראשון לשנת 2024 הפסד המיוחס לבעלי המניות של כ-41.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי מיוחס לבעלי המניות בסך של כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. לטענת החברה, ההפסד נובע מירידה בחלקה של החברה בתוצאות אלקטרה נדל"ן ברבעון ומהפחתת השקעה בדסק"ש.
ההון העצמי של אלקו, נכון ל-31.3.24, הסתכם בכ-5.08 מיליארד שקל (כאשר כ-2.22 מיליארד שקל מיוחס לבעלי מניות החברה). כמו כן, החברה הכריזה כי תחלק על דיבידנדים בסך 30 מיליון שקל ואלו התקבלו בחודשים אפריל-מאי.
אבי ישראלי, המשנה למנכ"ל אלקו: "תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2024 הושפעו מהמשך סביבת המאקרו המאתגרת, בעיקר על רקע התמשכות מלחמת 'חרבות ברזל' וסביבת הריבית הגבוהה בארה"ב. ברבעון נרשם גידול ברווחי אלקטרה מוצרי צריכה ואלקטרה פאוור, שעברו תהליכי עומק בשנה החולפת ומתחילות לקטוף פירות ראשונים מתהליכים אלו".
אלקטרה בע"מ, חברת בת ציבורית של אלקו (אשר בתחילת השנה דווח כי היא נבחרה לבצע עבודות באצטדיון בניו יורק), רשמה הכנסות של כ-2.98 מיליארד שקל לעומת כ-2.93 מיליאר שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת, ובכך תרמה רווח של כ-71 מיליון שקל לרווח בעלי המניות של אלקו. אלקטרה מוצרי צריכה רשמה הכנסות של כ-1.77 מיליארד שקל ברבעון הנוכחי (עלייה של כ-19.7%), ותרמה רווח של כ-3 מיליון שקל. אלקטרה נדל"ן פאוור גם היא הציגה הכנסות של 213 מיליון שקל, לעומת כ-211 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בכך היא תרמה ברבעון רווח של כ-10 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה