בארץ

בשורה למגזר העסקי: בוררויות בין-לאומיות יתקיימו בישראל

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הבוררות המסחרית הבינלאומית, הקובעת כי בוררויות בינלאומיות יוכלו להיערך בישראל. ההצעה תקל בצורה משמעותית על המגזר העסקי

מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הבוררות המסחרית הבינלאומית, הקובעת כי בוררויות בינלאומיות יוכלו להיערך בישראל. ההצעה תקל בצורה משמעותית על המגזר העסקי.
החוק החדש, שהוכן על ידי המחלקה הבין לאומית בייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, מאמץ את חוק המודל של ועדת האו"ם למשפט בינלאומי מסחרי שמקובל במדינות רבות ברחבי העולם ומהווה את המסגרת המשפטית המקיפה ביותר לקידום ותמיכה בבוררויות בינלאומיות.
בעשורים האחרונים השימוש בבוררות כמנגנון ליישוב סכסוכים מסחריים בינלאומיים גדל באופן משמעותי. ואולם, צדדים להתקשרויות מסחריות חוצות גבולות חוששים פעמים רבות מניהול בוררות במדינה שדיני הבוררות הבינלאומית שלה אינם מוכרים ואינם תואמים לאמות מידה בינלאומיות.
בחוק מאומץ הסטנדרט הבין-לאומי המוביל בתחום. הוא כולל הסדרה של שלביו השונים של הליך בוררות מסחרית בינלאומית, החל משלב ההסכמה לבוררות ועד לשלב אכיפת פסק הבוררות, ומעגן עקרונות יסוד מקובלים בבוררות בינלאומית בהם דגש על כיבוד מירבי של רצון הצדדים, וכן הענקת סמכויות רחבות להרכב הבוררים תוך צמצום סמכות ההתערבות של בתי משפט בהליכים.
החוק יקל על חברות ישראליות להציע את ישראל כמושב בוררות בהתקשרויותיהן עם חברות זרות, ובכך צפוי לחזק את האטרקטיביות של ישראל כמושב לקיומן של בוררויות בינלאומית. הנוסח הסופי של החוק אומץ בוועדת החוקה של הכנסת, בהשתתפות אנשי מקצוע מהמגזר הפרטי ומהאקדמיה המתמחים בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה