השוק

טובי המוחות יחזרו לישראל: תוכנית "פורצת דרך" במאות מיליוני שקלים

ועדת השרים למדע אישרה תוכנית חדשה לחיזוק המצוינות במו"פ וחדשנות באקדמיה. התוכנית אשר תתפרס על פני כ-7 שנים, מתוקצבת ביותר מ-700 מיליון שקל לטובת השבת טובי המוחות המחקריים ארצה. בצלאל סמוטריץ': "זוהי תוכנית פורצת דרך שתאפשר לנו לחזק את היתרון היחסי של ישראל"

מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
משרד האוצר הודיע אמש (ראשון) כי ועדת השרים למדע אישרה את התוכנית לחיזוק מצוינות במו"פ וחדשנות באקדמיה הכוללת השקעה כספית של יותר מ-700 מיליון שקל לטובת החזרת טובי המוחות המחקריים לישראל. 
על אותו מהלך חשוב אחראים משרד האוצר, משרד החינוך, משרד העלייה והקליטה ומשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. התוכנית, ששואפת להשיב ארצה את טובי המוחות המחקריים לישראל, נועד במטרה לחזק את המצוינות האקדמית ולשמר את מעמדה של ישראל בחזית החדשנות העולמית. 
לטענת משרד האוצר, שיתוף הפעולה הבין משרדי הינו תוצר של התופעה העגומה שהחלה עם פרוץ אירועי ה-7 באוקטוברמחאות הענק נגד ישראל בקמפוסים ברחבי העולם אשר התאפיינו באנטישמיות.
התוכנית שתתפרס על פני כ-7 שנים, מתוקצבת ביותר מ- 700 מיליון שקל. התוכנית החדשה תעניק לחוקרים בכירים ופוסט דוקטורנטים השבים ארצה במסגרתה, מענקי מחקר במיליוני שקלים וזאת בנוסף לתקציבים ייעודיים לפתיחת מעבדות מחקר מתקדמות. 
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "בימים אלו, יותר מתמיד, אנו אומרים לחוקרים/ות ישראלים/יות באוניברסיטאות המובילות בעולם - בואו הביתה. כחלק מתוכנית הייטק שלנו, אנחנו משיקים היום תוכנית להשבת מוחות לאקדמיה הישראלית". 
עוד הוסיף סמוטריץ': "זוהי תוכנית פורצת דרך שתאפשר לנו לחזק את היתרון היחסי של ישראל, ולהשיב הביתה חוקרים/ות ישראלים/יות אשר מתמודדים עם גל אנטישמיות חסר תקדים. אני רוצה להודות לכלל השותפים שנרתמו למהלך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה