בארץ

סמוטריץ' בהתבטאות חריפה: "הרמטכ"ל טועה, לא אהיה חותמת גומי"

שר האוצר פרסם ציוץ ארוך במיוחד בחשבון ה-X שלו בו הוא שב וקורא להקמת ועדה ציבורית לבחינת תקציב הביטחון. בציוץ תיאר כיצד ניהל שיחות מרובות עם צמרת הביטחון, אך ללא תוצאות אפקטיביות בעיניו: "לא עוד, יש לי אחריות"
מערכת ice |  2
בצלאל סמוטריץ' (צילום Magma Images, פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם ציוץ חריג בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר) בו הוא מתבטא כנגד תקציב הביטחון ועמדת הרמטכ"ל. בציוץ הארוך במיוחד ציין כי למרות רגשות החיבה העזים שהוא חש כלפי הרמטכ"ל, הוא רואה לנכון להתנגד לו. עוד טען כי הוא סבור שהרמטכ"ל אינו מנהל נכון את תקציב צה"ל ואת כוח האדם המשרת בצבא. עוד טען כי לו ולשר הביטחון והרמטכ"ל עמדות אחרות בנוגע לאיומים העומדים בפני ישראל ודרך ההתנהלות עמם. 
 
בציוץ חוזר סמוטריץ' על בקשתו להקים ועדה האמורה לבחון את תקציב הביטחון. "למרבה הצער צה"ל הודף בתוקף כל ניסיון כזה. היו לי לא מעט פגישות עם הרמטכ"ל וגורמים בכירים נוספים בבניין הכח לאורך השנה וחצי שאני בתפקיד. פגישות נעימות באווירה טובה, אבל עם אפקטיביות מוגבלת מאוד. הם תמיד באים "להסביר" לי למה הם צודקים ואני טועה, למה הם היחידים שמבינים וחכמים ויודעים מה נכון ומה נדרש" כתב.
עוד אמר סמוטריץ' כי אם יש לו אחריות על אירוע ה-7 באוקטובר היא על כך שאפשר למערכת הביטחון להשקיע את תקציביה בצורה לא נכונה. "לא הפכתי שולחן אז, לא התעקשתי ועמדתי על שלי. לא עוד. הפקתי לקחים, וזה אחד המרכזיים שבהם. כשר אוצר וכחבר קבינט יש לי אחריות ואני לא מוכן למעול בה ולאפשר לראשי מערכת הביטחון להפטיר כדאשתקד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה יהיה עם היהירות?
    מיכל 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן אדם שבקושי עשה צבא, חושב שהוא יודע יותר מכל אנשי הבטחון. לך ללמוד אנגלית קודם
    סגור
  • 1.
    סמורטיץ
    Dd 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמורטיץ מסוכן למדינה .הכל על הראש של ראש ממשלה שנאשם בפלילים
    סגור