בארץ

סמוטריץ' נלחם בשר הביטחון: "לא נקצה כסף לביטחון כושל"

שר האוצר סמוטריץ' מחריף את החזית מול שר הביטחון גלנט: "מעכב את הקמת הועדה לבחינת תקציב הביטחון"
מערכת ice |  2
בצלאל סמוטריץ', יואב גלנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בעוד ישראל מצויה במלחמה קשה מנשוא כבר 7 חודשים, עסוקים שרי הממשלה במלחמות פנימיות בינם לבין עצמם. שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ פנה אמש (שישי) למזכיר הממשלה בבקשה להביא לישיבת הממשלה הקרובה החלטה שתקים באופן מיידי את הוועדה הציבורית לבחינת צרכי בניין הכח ותקציב הביטחון בנוסח שסוכם על ידי ראש הממשלה והמל״ל. 
לדברי סמוטריץ', שמאשים את שר הביטחון גלנט בעיכוב, "ביטחון ישראל אינו משחק. העיכוב בהקמת הועדה מביא לעיכוב ברכש חשוב להתעצמות צה״ל ושאר מערכות הבטחון".

בהודעה לעיתונות שהוציא שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמש סמוך לכניסת השבת כתב: "מדינת ישראל צריכה להקצות הרבה יותר כסף לביטחון. אך לא לביטחון כושל כפי שנבנה בשנים האחרונות לפי התפיסה הישנה של מובילי הקונספציה. לשפוך ים כסף שיבלע באיזה חור שחור של מערכת הביטחון, כשממש לא בטוח שהכסף הזה יקנה לאזרחי ישראל ביטחון אמיתי, זה לא רציני.
"כבר חודשים רבים שר הביטחון מעכב את הקמת הועדה לבחינת תקציב הביטחון ויעילותו אל מול האיומים החדשים. לו הועדה היתה פועלת כפי שדרשנו ראש הממשלה ואני, אפשר היה להתקדם עם רכש בטחוני נרחב שתואם את האיומים הנוכחיים והעתידיים.
"הסירוב העיקש לשתף פעולה בנושא רשום על שמו של שר הביטחון גלנט שמעדיף לא לחשב מסלול מחדש ולא לאתגר את התפיסות שהובילו להתרסקות בטחונית איומה.
"פניתי למזכיר הממשלה בבקשה להביא לישיבת הממשלה הקרובה החלטה שתקים באופן מיידי את הועדה הציבורית לבחינת צרכי בניין הכח ותקציב הבטחון בנוסח שסוכם על ידי ראש הממשלה והמל״ל. משרד האוצר ערוך ומוכן להקצות את מלוא הסכום שידרש על מנת להעמיד צבא איתן ומפוכח".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סמוטריץ צודק.
    צישהו 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההתנהלות השערוריתית של מערכת הבטחון בנושא רכש ןבנושאים כספיים היא בלתי נסבלת.
    סגור
  • 1.
    שר אוצר
    סש 05/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סמוטריץ מקומו בכלא . האיש שונא ישראל . רק תנו לו וישרוף את המסגד יחזיר את ימי הכוהנים להר הבית . יקים את מדינת יהודה . איש מסוכן . אלפים קורסים מחוסר כסף לצרכים פשוטים כסף לסטרוק ולבייס יש בשפע .
    סגור