השוק

ישראכרט בדו"ח טוב - העובדים יקבלו 41 מיליון שקל

ישראכרט ממשיכה לבסס את מעמדה כחברת האשראי החוץ בנקאי הגדולה בישראל; ברבעון הראשון של הנה היא הגדילה את מספר הכרטיסים הפעילים שהנפיקה בלא פחות מ-65 אלף כרטיסים; העובדים יקבלו אופציות בשווי של 41 מיליון שקל
ניצן כהן |  2
רן עוז, מנכ (צילום תמי בר שי, freepik)
ישראכרט ממשיכה לבסס את מעמדה כחברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל כשברבעון הראשון של השנה היא הגדילה את מספר הכרטיסים הפעילים שלה בלא פחות מ-65 אלף כרטיסים. עיקר העלייה מיוחסת להסכם עם בנק הפועלים כשמספר כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים שהנפיקה ירדה.
בסך הכל ישראכרט סגרה רבעון לא רע בכלל ומכאן אישר דירקטוריון החברה בונוס משמעותי לעבודה כך שאלה יקבלו אופציות בשווי כספי כולל של 41 מיליון שקל. כאן המקום לציין שהביצועים של ישראכרט לא רעים בכלל על רקע תנאי המקרו המאתגרים של הכלכלה הישראלית.
מדוחות החברה עולה כי מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי המונפקים על ידי הקבוצה ברבעון הרבעון הראשון של השנה עלה בכ-3% לכ-55.7 מיליארד שקל, לעומת כ-54 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנת אשתקד.
נכון לתום הרבעון הראשון של השנה הסתכמה מצבת הכרטיסים הפעילים של ישראכרט בכ-4.5 מיליון כרטיסים, תוספת של כ-65 אלף כרטיסים פעילים תוך רבעון בודד - המשקף גידול של כ-1.5% לעומת כמות הכרטיסים הפעילים לסוף שנת 2023.
יתרת האשראי הצרכני לסוף רבעון ראשון 2024 עלתה בכ-7% לכ-7.15 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-6.69 מיליארד שקל בסוף רבעון מקביל אשתקד- גידול של 458 מיליון שקל במהלך השנה האחרונה. יתרת האשראי המסחרי לסוף רבעון ראשון 2024 עלתה בכ-34% וחצתה לראשונה את רף ה-2 מיליארד שקל והסתכמה בכ-2.09 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.56 מיליארד שקל בסוף הרבעון המקביל אשתקד – גידול של 533 מיליון שקל תוך שנה.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות - נכון לסוף רבעון ראשון 2024, ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של ישראכרט עלה לכ-3.02 מיליארד שקל, בהשוואה להון עצמי של כ-2.82 מיליארד שקל בסוף רבעון מקביל אשתקד, וזאת לאחר חלוקת דיבידנד בסך של כ-88 מיליון שקל במהלך 12 החודשים האחרונים.
לחברה יחסי הון גבוהים מהותית ביחס לדרישות הרגולטוריות כשיחס ההון הכולל לרכיבי סיכון עומד על כ-13.8% (לעומת דרישת מינימום פיקוחית של 11.5%) ויחס הון רובד ראשון לרכיבי סיכון העומד על כ-12.7% (לעומת דרישת מינימום פיקוחית של 8%).
בחודש אפריל האחרון חילקה החברה לבעלי המניות דיבידנד בסך של כ-46 מיליון שקל בגין רווחי המחצית השנייה של שנת 2023, וזאת בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד של החברה בשיעור של עד 35% מהרווח הנקי החצי שנתי.
עוד עולה מהנתונים כי ההכנסות מריבית נטו ברבעון הראשון של שנת 2024 צמחו בכ-5% ל-231 מיליון שקל, בהשוואה ל-219 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מהעלייה בהיקף תיקי האשראי הפרטי והמסחרי לצד עליית שיעור הריבית במשק.
ההכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי ברבעון הראשון של שנת 2024 הסתכמו ב-527 מיליון שקל, בהשוואה ל-540 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מקיטון במחזורי התיירות הנכנסת והיוצאת, לצד המשך התחרות בפעילות הסליקה כמתבטא עם הירידה בעמלה הממוצעת של בתי העסק. מנגד, השפעות אלה קוזזו חלקית עם עלייה של כ-3% במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי המונפקים של החברה.
ההוצאות בגין הפסדי אשראי ברבעון הראשון של שנת 2024 ירדו והסתכמו ב-75 מיליון שקל, בהשוואה ל-92 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהוצאות בגין הפסדי אשראי נבעה בעיקר מקיטון בהפרשה הקבוצתית בשל צמיחה מתונה יותר בהיקף תיק האשראי, בקיזוז חלקי כתוצאה מהחמרת האומדנים המאקרו-כלכליים ברקע מלחמת חרבות ברזל, וכן מעלייה במחיקות ובהפרשה הפרטנית.
הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2024 עלה בכ-16% ל-64 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בסך של 55 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווחים, למרות הירידה האמורה בהכנסות, נבעה הן מהקיטון בהוצאות בגין הפסדי אשראי והן בגין הוצאות הנהלה וכלליות.
בהתאם לכך, ישראכרט הציגה ברבעון עלייה בתשואת הרווח הנקי להון ממוצע לכ-8.5%, לעומת תשואה להון ממוצע של 7.8% ברבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון החברה אישר הענקת אופציות להיקף רחב של עובדים ומנהלים בדרגים שונים. האופציות יוענקו בהיקף כולל של כ-41 מיליון שקל על-פני שלוש השנים הבאות. זו הפעם השנייה שישראכרט יוזמת תכנית תגמול הוני מבוססת ביצועים.
רן עוז, מנכ"ל ישראכרט: "ברבעון הראשון של שנת 2024 המשכנו להתמודד מול גורמי אי וודאות בכלכלה העולמית בכלל ובמשק הישראלי בפרט, וזאת תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות לעמידה ביעדים העסקיים שלנו. גם בתקופה מאתגרת זו, אנו ממשיכים ביישום העקבי של התכנית האסטרטגית תוך צמיחה אחראית  ומותאמת סיכון בתיק האשראי והמשך יישום של מהלכי התייעלות. בהמשך לכך אנו מסכמים את הרבעון עם עלייה ברווחיות וגידול באשראי.
"במקביל, אנו ממשיכים במתן הטבות רלוונטיות ללקוחותינו בכדי לאפשר להם התמודדות עם השלכות חרבות ברזל. בימים אלה אנו מייחלים להשבת החטופים במהרה, להחלמת הפצועים ולחזרה של כוחותינו בשלום".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיעבדו
    לקוחה סובלת 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לי בעיה שיקבלו כסף, אבל רצוי שגם יעבדו. בשבוע הבא אני עוזבת אותם. שירות לקוחות הכי גרוע שיש
    סגור
  • גרוע שם יותר
    ד 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחברות אחרות גרוע הרבה יותר
    סגור