השוק

האסטרטג של בנק הפועלים: להפסקת המסחר מטורקיה - השפעה מינורית

מודי שפריר, אסטרטג השווקים של בנק הפועלים כותב היום כי הפסקת המסחר עם טורקיה תביא לעלייה בתשומות הבניה, אבל ההשפעה שלה על שוק המזון תהיה מינורית; המסחר במט"ח יושפע בתקופה הקרובה בעיקר מהמו"מ לשחרור החטופים
ניצן כהן | 
מודי שפריר, אסטרטג השווקים הפיננסיים של בנק הפועלים (צילום אילן בשור, pexels, Magma Images)
דריכות נרשמת בשוק ההון בכל הנוגע להסכם המתגבש לשחרור החטופים, כשברקע הדברים העיניים נשואות לניתוחים הכלכליים על ההשפעה של הפסקת המסחר עם טורקיה.
מודי שפריר, אסטרטג השווקים של בנק הפועלים כותב היום ללקוחות חדר המסחר כי עצירת המסחר עם טורקיה צפויה להעלות את הלחצים האינפלציוניים במספר ענפים, אך לא באופן דרמטי. שפריר כותב כי הייבוא העיקרי מטורקיה הנו של מוצרי בנייה – עובדה הצפויה לייקר את מדד תשומות הבנייה.
 
באשר ליבוא של מזון, כותב שפריר כי ישראל מייבאת מהעולם כ- 100 אלף טון ירקות, וכמחצית מכך מטורקיה (בעיקר עגבניות וקצת מלפפונים, קישואים ובצל). "עם זאת" הוא אומר "בכיר בענף ציין בפנינו כי בעת הנוכחית אין מחסור בהיצע ירקות וכי היבוא מירדן  גדל. כך שלהערכתו הפסקת היבוא מטורקיה לא צפויה להשפיע משמעותית על מחירי הירקות". 
באשר לתנודתיות בשוק המט"ח, כותב שפריר כי "התחזקות השקל והירידה המחודשת במחירי הסחורות בעולם, צפויים למתן את אינפלציית ההיצע בישראל, אם כי המסחר בשקל יושפע בתקופה הקרובה בעיקר מההתפתחויות הגיאופוליטיות – חתימה על עסקה לשחרור חטופים והפסקת אש תוביל, להערכתנו, לייסוף נאה של השקל. מאידך, פיצוץ המגעים והרחבת המלחמה תעלה את פרמיית הסיכון של ישראל ותוביל להיחלשות מחודשת וחדה בשער השקל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה