השוק

הכריש אופטימי: "ישראל לקראת עשור של זהב, אנחנו אוספים סחורה"

אמיר אייל, יו"ר קבוצת אינפיניטי אומר בראיון ל-ice שהמחירים בישראל נמוכים כרגע, נכון שאנחנו במלחמה, הוא אומר, אבל הלילה נפל דבר. הכל תלוי בנו; אייל אומר עוד כי כניסה של החברות הביטחוניות היא זרז משמעותי להכנסות של המדינה; ראיון עם כריש אופטימי
ניצן כהן |  5
מניות (צילום shutterstock)
אמיר אייל הוא יו"ר קבוצת אינפיניטי. הוא מוכר כמעט בכל בית בישראל כאחד השופטים/ משקיעים בתוכנית ה"כרישים" והוא פורע שטרות. כמעט כל חודש ההשקעות שהוא מנהל מככבות בצמרת הביצועים בשוק ההון ומכאן כדאי לראות כיצד הוא מנתח את שוק ההון בימים האלה.
 
איך אתה מנתח את מה שקרה הלילה?
"מה שקורה שיש איזו הפוגה ועכשיו המצב תלוי רק בנו וזה מוריד את פרמיית הסיכון. זה לא מחסל אותה אבל בהחלט מוריד אותה.
במצב כזה יש חשק לעשות עסקים?
"מצב המקרו הוא כזה שהמשק עובד חזק מאוד. רואים את זה בגביית המסים. אין אבטלה ונכון שהדבר הזה ישתנה כשצווי גיוס יתחילו להגיע והכלכלה שוב תסבול מהיעדר עובדים במקומות העבודה. עכשיו שים לב ההכנסות האדירות מהגז ממשיכות להיכנס ומהסקטור הביטחוני ההכנסות יתחילו לעלות. בסקטור הטכנולוגיה שמענו על שני אקזיטים ושוב - אין אבטלה.
"גם יתרות המט"ח הגבוהות שיש בבנק ישראל הן נקודת חוזק לכלכלה אז בניגוד לחשש, מבחינת המקרו אנחנו במלחמה אבל ישראל חזקה מאוד. בעיות הפנים רק יעכבו את ההתאוששות אבל היא תבוא וכשהיא תבוא אנשים יגלו שישראל כרגע מתומחרת נמוך, ואולי אפילו נמוך מידי".
אז אתה מריח את הריבאונד?
"תראה, אנחנו במלחמה לא פשוטה ויכול להיות שבתקופה של מלחמה מואצת או אסקלציה אנחנו נראה תקופה קשה אבל מי שמאמין בעם הזה מבין שאנחנו הולכים לקראת עשור הזהב, עד כדי כך. וזה בגלל עמודי התווך של האנרגיה, הטכנולוגיה, התעשיות הביטחוניות והצמיחה.
"בישראל קצב הילודה גבוה, גם של חילוניים. יש כאן תהליך עלייה של 70 אלף יהודים מידי שנה בגלל האנטישמיות וזה אומר שרבע מיליון איש חדשים יהיו בישראל כל שנה וזה אומר שהם יצטרכו לגור איפשהו  והם יצטרכו עוד אוכל וזה אומר עוד קניונים ועוד הכל. אחרי המלחמה שיכולה להיות קשה והיא קשה כבר היום, ישראל תפרוץ".
מה זה אומר על שוק ההון?
"כרגע המחיר של ישראל זול מאוד מול תרחישים אפוקליפטיים. אין שחקנים זרים בישראל. הם לא כאן ולכן כל השוק כולו הוא של המוסדיים והציבור דרך הקרנות. 5 מיליארד שקל בחודש נכנסים כל חודש לפנסיה. שני שליש מהכסף הזה צריך להיות מושקע. נכון שחלק הולך ל-S&P אבל חלק גם מגיע לארץ.
"וכשהחלק הזה יגיע לכאן, הוא יכנס לחברות בניה ולמימון ואני חושב שמי רוצה השקעה בזול, ישראל היא המקום. אנחנו קונים כרגע בזול ונמכור כשכולם יבואו לשיקום. אני רוצה להדגיש, הכל תחת ניהול סיכונים קפדני אבל בגדול זה הכיוון".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ארה"ב יקרה , ישראל זולה צודק . (ל"ת)
    עושה חשבון 04/2024/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    הכל במידה ויתנהלו כאן באחריות. זה לא קרה בשנה האחרונה ? (ל"ת)
    ענת 04/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הבורסה הישראלית
    אלכס 04/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא חסר קשקשנים. השתיקה לחכמים. מדד 35 לא עובר את ה2000 עשור שלם.
    סגור
  • 2.
    קנו סחורה 1600 מתים למכור .....לבנתיים אמרו גדולים ממנו
    חחח 04/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    השוק הישראלי הוא קזינו
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לאמיר אייל תותח על
    דן 04/2024/15
    הגב לתגובה זו
    8 1
    גם מרים את המורל וגם תומך בכלכלה המקומית שלא כמו מנהלי ההשקעות האחרים שמשקיעים את רוב עשרות המיליארדים של כספי הפנסיה בשוקי חול ובמכפילים גבוהים מאוד.
    סגור