השוק

איש עסקים ישראלי העלים מס בכ-2 מיליון שקל: מדוע קיבל עונש מקל?

בית המשפט גזר 12 חודשי מאסר בפועל על דירקטור ובעל מניות בחברת מתכות ישראלית שהעלים מס בכ-1.9 מיליון שקל, עונש קל בחצי שנה ממה שדרשה המדינה. זו הסיבה לכך
מערכת ice |  2
עבירות מס-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
בית המשפט השלום בראשון לציון גזר היום (חמישי) עונש של 12 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי על דירקטור ובעל מניות בחברת מתכות ישראלית שהעלים מס בכ-1.9 מיליון שקל. מדובר בעונש מקל, אחרי שהמדינה דרשה עונש מאסר של 18 חודשים בפועל.
על פי פרסום ב-YNET, השופטת קבעה כי העונש יהיה קל יותר מהדרישה של המדינה, זאת בעקבות "נסיבות חייו הייחודיות". חלק מהסיבות לעונש המקל היו גם העובדה כי אין לנאשם עבר פלילי, וכי הוא לקח אחריות מלאה על מעשיו, מה שהביא לחסכון בזמנו היקר של בית המשפט.
 
הנאשמים בתיק הורשעו ב-55 עבירות כלכליות שונות, במסגרתן הם הודו כי ניכו בניגוד לחוק דיווחי מס תקופתיים שהגישו. למעשה, מדובר כאמור ב-55 חשבוניות שהוגשו שלא כדין בגובה של כ-13 מיליון שקל, מהן הם כאמור העלימו סכום של כ-1.9 מיליון שקל.
"נסיבות חייו הייחודיות" עליהן טענה מדברות על כך שמדובר בגבר כבן 50, הנשוי בשנית והביא לעולם 12 ילדים שברובם קטינים והם זקוקים לו. נוסף על כך, בשלוש השנים האחרונות הוא איבד ארבעה בני משפחה שלו, בהם אחיינו וגיסו, אחרי שנורו למוות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תגידו את האמת
    ישראל 04/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקלו איתו רק בגלל שהוא ערבי כמו כל פעם שערבי מבצע פשע נותנים לו עונש כאילו היה ילד בן 3 שלא ידע מה עשה
    סגור
  • 1.
    רואים שזה ערבי - למה אתם מסתירים? היכן נהרגים 4 קרובים? (ל"ת)
    rami 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור