השוק

הגירעון ממשיך לעלות; הסתכם ב-15 מיליארד שקל

הגירעון מתחילת השנה הסתכם ב-26 מיליארד שקל לעומת עודפים של 14.2 מיליארד שקל בשנה שעברה; בסה"כ זינקו הוצאות הממשלה מתחילת השנה ב-38% כשללא הוצאות המלחמה, עלו הוצאות הממשלה ביותר מ-12%
ניצן כהן |  2
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הגירעון זינק בחודש מרץ לרמה של 15 מיליארד שקל שהם 6.2%. נתון מעניין שעולה מנתוני משרד האוצר מגלה כי הוצאות הממשלה עלו ב-38% ואם מנטרלים את הוצאות המלחמה הרי שאנחנו מדברים על עלייה משמעותית בהוצאות הממשלה, עלייה של 12.2%.
מתחילת השנה עלו הכנסות המדינה ב-0.3% בלבד וזה אומר שהממשלה בדרך לגירעון גבוה משמעותית מכפי שניתן היה להעריך מוקדם יותר מה שמוביל אותנו לדרך בה מימנה הממשלה את העלייה בהוצאות וזה כמובן שוק האג"ח. כאן גייסה הממשלה בישראל 19.7 מיליארד שקל, פרעה חוב של 15.2 מיליארד שקל וגייסה בחו"ל בהנפקה שנויה במחלוקת 30.6 מיליארד שקל.
 
עוד נתון מעניין נוגע לגביית המסים וכאן אנחנו יכולים לראות שבחודש מרץ דווקא גדלו ההכנסות ממסים והסתכמו ב-41.5 מיליארד שקל לעומת 40.8 מיליארד שקל בחודש מרץ אשתקד. הנתון הזה פחות או יותר מתכתב עם הנתון של פברואר שהצביע על גבייה יציבה ואף גבוהה מעט מכפי שהיה ב-2023.
פילוח נתוני הגבייה בחודש מרץ מלמד כי ההכנסות ממסים ישירים ירדו ב-4% בעוד ההכנסות ממסים עקיפים עלו ב-1% והם אלה שקיזזו את הירידה בפעילות הכלכלית, כלומר הצריכה הפרטית הייתה זו שעלתה וסגר על פערי הגבייה שנוצרו ממסים על עבודה ורווחים וכיוב'.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממשלת מחדל על מלא
    חיים 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לממן מלחמה מקיצוץ בהוצאות אחרות. הם מעלים הוצאות תחת מעטה המלחמה.
    סגור
  • 1.
    לצופים ולצופות שלום רב וברכה
    עוד סתם אזרח כ. ואח. 04/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרק ולתשומת ליבכם/ן,בטח שגם אני לא מתיימר לנהל תקציבים וחלוקתם, מומחים גדולים ורבים ממני. ואם ההערות מוצדקות ומקורן בצדק וביושר הצפי שתקשורת ראויה וטובה תתמוך בזה. כממש ולא לשם התרסה כבעיקר לשם בקרה ואיזון. כוארץ שאכן כולדעת שמירה נאמנה על בניה ובנותיה. בברכה.
    סגור