השוק

חברת רפאל מסתבכת: חטפה קנס של 3 מיליון שקל

חברת רפאל חטפה קנס מרשות התחרות בגובה של 3 מיליון שקל, זאת בעקבות ההודעה שלה על המיזוג עם יצרנית הכטב"מים אירונאוטיקס, שהגיעה עוד לפני שדיווחה על כך לרשות כנדרש בחוק
מערכת ice | 
רפאל תביעה (צילום פלאש 90 נתי שוחט עדי ישראל unsplash)
חברת רפאל מסתבכת, זאת לאחר שחטפה קנס של 3 מיליון שקל מרשות התחרות בישראל, זאת בעקבות ההודעה שלה על המיזוג עם יצרנית הכטב"מים אירונאוטיקס, שהגיעה עוד לפני שדיווחה על כך לרשות התחרות כנדרש בחוק.
ב-YNET דווח היום (ראשון) כי הממונה לא תנקוט צעדי אכיפה כלשהם על רפאל או אירונאוטיקס או על נושאי משרה בשתי החברות. הסיבה לכך היא שרשות התחרות טענה כי לא נמצאה פגיעה בתחרות ומדובר בעבירה טכנית בלבד, לכן גם הקנס שספגה הוא לא גבוה מדי. העסקה המדוברת בוצעה בספטמבר 2019, אז רכשה רפאל יחד עם איש העסקים אביחי סטולרו  שווה בשווה את חברת אירונאוטיקס תמורת 852 מיליון שקל. 
כזכור, לאחרונה רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ וחברת ריית'יאון האמריקאית, באמצעות חברת הבת R2S, חנכו מפעל ייצור חדש בקמדן שבארקנסו, ארה"ב, בו ייוצרו מיירטי טמיר עבור מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל ו-SkyHunter הגרסה האמריקאית של הטיל המיירט שישמש את חיל הנחתים האמריקאי ולקוחות נוספים.
המפעל הוקם בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים ויעסיק כ-60 עובדים מקומיים. המפעל החדש יצטרף למתחם התעשייה הנרחב של ריית'און בפארק התעשייה היילנד. הפרויקט המשותף הוכרז באוקטובר 2023 וכעת נערך טקס חנוכת המפעל במעמד מושלת מדינת ארקנסו, שרה האקבי סנדרס, הסנטור ג'ון בוזמן, סמנכ"ל בכיר ברפאל וראש חטיבת ההגנה האווירית, תא"ל (במיל) פיני יונגמן ונציגת ריית'און, הגב' אנאבל פלורס. הייצור במפעל צפוי להתחיל באמצע 2025.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה