השוק

מתמתנת ההתחזקות של הדולר; עלה ב-2.5% מתחילת החודש

הדולר ממשיך להתחזק היום אולם בשעה האחרונה התמתנו העליות של המטבע האמריקאי והוא עולה ב-0.2% לרמה של 3.655 שקל; ההתחזקות של הדולר מיוחסת לעליית המדרגה בלחימה בזירה הצפונית
ניצן כהן |  1
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
הדולר ממשיך היום להתחזק והוא עולה ב-0.2% לרמה של 3.655 שקל. הדולר למעשה נמצא בראלי של 2.5% מתחילת החודש וזה נתון קשה בכל הקשור להתפתחות של האינפלציה בישראל. ההתחזקות של הדולר בעיקר בימים האחרונים היא תולדה של החשש מפני הידרדרות של הזירה הצפונית.
אם כן, בסך הכל בשעה האחרונה מתמתנת ההתחזקות של הדולר אולם הוא עדין מתחזק וכאן השחקנים בשוק המט"ח מדברים על כמה גורמים שמשפיעים על המסחר והם אלה הגורמים לתנודתיות הזו. הסיבה הראשונה וברורה מאליה הוא החשש מפני התלקחות בזירה הצפונית.
 
החשש השני הוא מפני הידרדרות ביחסים מול ארה"ב בשל השיח הלעומתי בו נוקט נתניהו בכל הנוגע לבית הלבן ולשאר השותפות האסטרטגיות של ישראל ומכאן חוששים המשקיעים מפני פרשנות לקוייה של הסיטואציה אצל גורמי הטרור שנחלמים בנו ובמקביל החשש הוא מפני מצב בו ארה"ב תכפה על ישראל הפסקת לחימה ללא השגת מטרות המלחמה ואז היא תבוא חשבון כלכלי עם ישראל.
כל אלה גורמים לעליית מדרגה משמעותית בכל הנוגע לתמחור הסיכונים בישראל ומכאן ההתחזקות הליבתית של הדולר כשלזה צריך להוסיף את המגמה הכוללת אצל המוסדיים של להוציא כסף להשקעות מחוץ לישראל ולמעשה להיצמד לתמונת המקרו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הנגיד מחזק את השקל, הולך נגד אזרחי המדינה (ל"ת)
    אלי 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור