השוק

הדולר מזנק ב-1.3% בשל החשש מהתלקחות הזירה הצפונית

מאז שעות הבוקר מתחזק הדולר בשיעורים ניכרים אולם בשעה האחרונה צוברת ההתחזקות הזו תאוצה והדולר שבר את רמת ההתנגדות ב-3.655 שקל; החשש של המשקיעים הוא מפני התלקחות הזירה הצפונית והידרדרות כלכלית
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
מאז שעות הבוקר מתחזק הדולר בשיעורים משמעותיים אולם בשעה האחרונה ההתחזקות הזו צוברת תאוצה והדולר עולה ב-1.3% תוך שהוא חוצה את רמת ההתנגדות שנמצאת ב-3.655 שקל. האירו מתחזק ב-1.26% ונסחר ברמה של 3.997 שקל. הליש"ט מתחזקת ב-0.9% לרמה של 4.667 שקל.
בשוק ההון מדברים על חשש של המשקיעים, בעיקר הזרים אבל לא רק, מהתלקחות הזירה הצפונית, התלקחות שעלולה לצאת משליטה. בנוסף חוששים המשקיעים מהידרדרות כלכלית של ישראל על רקע ההוצאות משולחות הרסן של הממשלה והעימות הלא ברור שלא לומר תמוה של נתניהו עם הנשיא ביידן.
 
אם כן, באשר לחשש מהתלקחות החזית הצפונית ברור אולם כדאי לשים לב היטב לחשש מהידרדרות כלכלית מהירה מאוד של ישראל וזה אומר שכשהממשלה מגיעה בחודש פברואר, בתחילת השנה לגירעון בקצב שנתי של 5.6%, זה אומר שבקצב הזה ובהתנהלות המוזרה של הממשלה, הרי שהתרחיש הפסימי שלח גירעון במרות מבהילות של 7% בואך 8% ומעלה מזה, בהחלט הופך להיות תרחיש סביר.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב בכל הנוגע לחזית המקרו היא העימות בין נתניהו לבית הלבן. בשוק ההון כולם מסכימים שעימות תמוה ומזור כזה, וחוסר מודעות כזו כמו של נתניהו עלולה להביא לכך שהבית הלבן ימנע מסנקציות צבאיות על ישראל (כמו עצירת משלוחי הנשק) ותחת זו עלולות לבוא סנקציות כלכליות שיפגעו בהתפתחות הכלכלית של ישראל.
כך או אחרת, מצב המקרו הישראלי לא נראה טוב כרגע ולכן המשקיעים עושים את הדבר המתבקש (מבחינתם) וזה להוציא כסף לחו"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה