השוק

ריבית בנק ישראל תרד? יו"ר נשיאות המגזר העסקי במסר חד

יו"ר נשיאות המגזר העסקי מסר בהודעתו לבנק ישראל: "לאור ההגעה לטווח קצב האינפלציה השנתית, כל התמשכות נוספת ברמת ריבית גבוהה גובה מחיר כבד ומיותר למגזר העסקי ולמשק"
מערכת ice |  1
דובי אמיתי, יו״ר נשיאות המגזר העסקי (צילום חן גלילי)
לקראת החלטת הריבית היום [שני] של בנק ישראל, האם להותירה על 4.50% או להורידה במדרגה נוספת, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, קורא לנגיד בנק ישראל אמיר ירון, להוריד את הריבית.
יו"ר נשיאות המגזר העסקי מסר בהודעתו לבנק ישראל: "לאור ההגעה לטווח קצב האינפלציה השנתית, כל התמשכות נוספת ברמת ריבית גבוהה גובה מחיר כבד ומיותר למגזר העסקי ולמשק". 

עוד אמיתי הוסיף "ראינו את ביצועי המשק ברבעון הרביעי של 2023 - צניחה של 19.4% בתוצר, ירידה של 70% בהשקעות, ירידות של 42% ביבוא, ירידות של 27% בצריכה הפרטית וירידות של 18% ביצוא. הנתונים הללו משקפים עד כמה קשה המצב בו מצוי המגזר העסקי ועד כמה כבד סד הלחצים שהחל כבר בתחילת 2023 והחמיר מאוד מאז פרוץ המלחמה". 
לסיום טען: "אי הודאות הגבוהה, יחד עם התייקרות המימון החריפה בשל עליות הריבית, הובילו לירידה חריפה בהשקעות ולעלייה מסוכנת של היקפי האשראי. לאור אלו, חשוב שבנק ישראל יפעל להפחתת מערכת הלחצים והסיכונים הגבוהים אשר ממילא קיימים על המגזר העסקי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז יו"ר נשיאות המגזר העסקי שהריבית צריכה לרדת, אז אמר.. (ל"ת)
    ישראלי מודאג 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור