השוק

שתיים מהכלכלות הגדולות בעולם בצרות: האם ארה"ב הבאה בתור?

כאשר ארצות הברית נמצאת בשנת בחירות וכידוע, לרוב הכלכלה הוא הנושא המרכזי לפיו בוחרים האמריקאים את הנשיא שלהם, האם המעצמה הגדולה תלך בעקבותיה של שתיים מהכלכלות הגדולות בעולם ותיכנס למיתון?
מערכת ice | 
כלכלת ארה"ב (צילום shutterstock)
לאחר שדיווחו על נתוני תמ"ג שליליים, שתיים מהכלכלות הגדולות בעולם, יפן ובריטניה, נכנסו למצב של מיתון. זאת על רקע אי הוודאות הגדולה בעולם והמשבר הכלכלי המתמשך מזה מספר שנים, אשר הביא את החוב העולמי לשיא.
יפן מתמודדת עם גידול שלילי באוכלוסייה מה שמביא את הכלכלנים להיות פסימיים מאד, לאחר שזו השנה ה-14 ברציפות שיפן מדווחת על נתון שכזה. במדינה מעריכים כי אם המצב יימשך, מדובר במכה קשה מאחר ומדובר בפחות עובדים ופחות צרכנים למדינה המצטמצמת.
בבריטניה נתוני הגידול באוכלוסיית המדינה וגידול המשכורות לא הספיק והוצאות הצרכנים ירדו, למרבה אכזבתם של הכלכלנים הבריטים והניסיונות במדינה למנוע זאת. 
על אף שכלכלת ארצות הברית דווקא מראה נתונים חזקים וחיוביים, במיוחד בשוק העבודה שלה אשר משאיר את נתון האבטלה שלה על מתחת ל-4%, עדיין קיים חשש מכך שהמדינה תיכנס למיתון בשנה הנוכחית, לאחר שנתוני המכירות הקמעונאיות לחודש ינואר היו נמוכים מהצפוי.
 
כמובן שהמלחמה במזרח התיכון ומעורבותה הגדולה של ארצות הברית במתרחש באזורנו, מציפים עוד יותר את אי הוודאות הכלכלית, כאשר רבים חוששים מהסלמת הלחימה ויצירת אתגרים כלכליים נוספים לאלו הקיימים כרגע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה