השוק

למרות תקיפת הספינות בים האדום: זו הסיבה שמחירי הנפט לא מזנקים

כשרוסיה פלשה לאוקראינה בשנת 2022, מחירי הנפט בעולם זינקו בצורה מסחררת והגיעו ליותר מ-100 דולר לחבית. אז מדוע כשהחות'ים תוקפים ספינות בים האדום המחיר לא מזנק? על פי סוכנות האנרגיה הבינלאומית, הביקושים לנפט יורדים בצורה קיצונית וייחתכו במהלך השנה בחצי, בעקבות ההאטה הכלכלית בעולם
מערכת ice | 
מחיר הנפט (צילום shutterstock)
בזמן שרוסיה פלשה לאוקראינה בשנת 2022, מחירי הנפט בעולם זינקו בצורה מסחררת והגיעו ליותר מ-100 דולר לחבית. לעומת זאת, במהלך מלחמת "חרבות ברזל" ובמשך כל החודשים האחרונים, החות'ים מתימן תוקפים ספינות משא ומסחר רבות שעוברות בים האדום ומקשות על הסדר הימי באזור.
למרות התוקפנות של החות'ים בים האדום ותקיפת הספינות מכל רחבי העולם, מחירי הנפט מסרבים לזנק. למעשה, המחירים כן עלו מעט בחודש שעבר אחרי שארצות הברית ובעלות בריתה יצאו למתקפה נגד החות'ים בעקבות התוקפנות שלהם בים האדום, אך מעבר לכך אנחנו ממש לא רואים זינוק מסיבי כפי שראינו במלחמת אוקראינה רוסיה.
מחיר של חבית נפט עומד היום על כ-78 דולר. ההערכות מדברות על כך שהמחירים של הנפט מסרבים לזנק בעקבות הירידה בביקושים. הירידה הזאת מגיעה על רקע האטה כלכלית בעולם, בהן גם של מדינות גדולות שמשפיעות ישירות על הכלכלה העולמית כמו סין, יפן, בריטניה וגרמניה.
למעשה, הצמיחה בביקוש העולמי לנפט צנחה מתחילת השנה ל-1.8 מיליון חביות שנמכרות ביום, לעומת 2.3 מיליון חביות שנמכרו בממוצע ליום בשנת 2023. על פי הערכות של סוכנות האנרגיה הבינלאומית, הצמיחה בביקוש העולמי תואט ל-1.2 מיליון חביות ליום ב-2024, כך שגם מחירי הנפט צפויים לרדת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה