בחירות 2022

בן גביר וסמוטריץ' מציגים חזית אחידה מול נתניהו במו"מ הקואליציוני

דרעי ונתניהו מגובשים מול המו"מ המורכב עם הציונות הדתית, אלא שגם בצד השני החליטו להתגבש ולהפגין ערבות הדדית
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
לפני זמן קצר יצאה הודעה משותפת של הציונות הדתית ועוצמה יהודית לפיה: "בהמשך להצלחה הגדולה בריצה המשותפת של 14 מנדטים והרשימה השלישית בגודלה בכנסת,
יו״ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו״ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר סיכמו לקראת פתיחת המו״מ הקואליציוני על בלוק משותף וגיבוי מלא של שתי המפלגות בעניין הכניסה לקואליציה, על מנת להחזיר את המשילות והביטחון האישי, לבצע את הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט, לחזק את הזהות היהודית ותפקידים שיאפשרו השפעה כדי ליישם את דרישות המפלגות. המפלגות לא יכנסו לקואליציה אחת בלי השנייה. יותר מחצי מיליון בוחרים בחרו בנו כדי להביא שינוי ואנו מחויבים להם".
עוצמה יהודית והציונות הדתית אמנם תכננו להתנהל בנפרד אחרי הבחירות אבל בכל הנוגע לתיאום מהלכים הם מתואמים ומציגים חזית אחידה. בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר החליטו כי יתנו את כניסתם לממשלת נתניהו השישית, כל אחד בהצטרפותו של השני.
למרות שהם צפויים לנהל משא ומתן קואליציוני נפרד מול הליכוד, סמוטריץ' ובן גביר צפויים לתאם ביניהם את הדרישות שיעלה כל אחד מהם במו"מ הקואליציוני ולגבות באופן הדדי את הדרישה של השני כדי להגיע למו"מ מול נתניהו עם מכפיל כוח.
המהלך הזה מזכיר במידת מה את הטקטיקה של נפתלי בנט ויאיר לפיד כשבעבר הלא רחוק רשמו סעיף שהקשה על נתניהו במו"מ להצטרפותם לממשלה. הם הבהירו לנתניהו שהם מוכנים להיכנס לממשלתו רק בתנאי ששניהם בפנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה