בחירות 2022

נתניהו ודרעי בניסיון לכופף את סמוטריץ' ולמתן את דרישותיו

מבושם מכוחו האלקטורלי ובניסיון למקסם את מספר המנדטים, מציב יו"ר הציונות הדתית לנתניהו דרישות גבוהות. נתניהו, שמתמרן עם עוד שותפים ומנסה לדכא את ניסיונות המרד בליכוד, מציג חזית אחידה עם דרעי במו"מ שמתחיל להסתבך
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, אריה דרעי (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
נתניהו מתואם עם דרעי כדי למתן את הדרישות של סמוטריץ' והציונות הדתית במו"מ הקואליציוני. דרעי צפוי לבחור תיק ראשון כאשר הוא מתלבט בין האוצר לפנים.
הלחישה אמש של דרעי לרב יצחק יוסף על כך "שיש מלחמה על הדתות. ה' ירחם", מרמזת שבציונות הדתית לוטשים עיניים גם לתיקים שמזוהים עם ש"ס. בן גביר כבר הודיע על דרישתו לתיק לביטחון פנים ונדמה כי סמוטריץ' דורש תיקים שגם ש"ס חושקת בהם ומפלס המתח בקואליציה המסתמנת עולה כבר עכשיו.
נוכח הדרישות המפליגות של הציונות הדתית נאלץ נתניהו לתמרן בין סמוטריץ' לבכירי הליכוד שדורשים את ליטרת הבשר שלהם ולצורך תמרון חכם מתייעץ נתניהו עם דרעי ומתאם עמו מהלכים שכוללים פתרונות יצירתיים שספק רב אם יספקו את הציונות הדתית - בין השאר תיק אוצר מוקטן לציונות הדתית.   
סמוטריץ' שעומד בראש המפלגה השנייה בגודלה דורש למקסם את כוחו האלקטורלי ולתרגם אותו לתיקים משמעותיים. בליכוד מציעים לסמוטריץ' את תיק החינוך כאשר נתניהו כבר הציע לדרעי את התיק הבכיר הראשון: האוצר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה