בחירות 2022

מרצ מתרחקת, העבודה מדשדשת באזור אחוז החסימה

רע"מ וחד"ש-תע"ל בפנים עם 9 מנדטים. בל"ד בחוץ. מרצ נושקת לאחוז החסימה. העבודה משוועת לקולות ספורים כדי לצאת מאזור הסכנה      
דוד זולדן |  1
מרב מיכאלי, זהבה גלאון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
תוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-25, מתעדכנות וככל שחולף הזמן הן מדויקות יותר. לאחר שנספרו 80% מהקולות הכשרים ניתן לקבוע כי חד"ש-תע"ל ורע"מ הרימו את הראש מעל הקו האדום וצולחות את אחוז החסימה. 
בעדכון האחרון של ועדת הבחירות המרכזית, אחרי חישוב של כ-80% ניתן להיווכח כי רע"מ עברה את הקו האדום בכ-20 אלף קולות, וכך גם ישראל ביתנו שיכולה כעת לנשום לרווחה ואף לעבור משמעותית מעבר לאחוז החסימה.
גם בחד"ש-תע"ל, של איימן עודה ואחמד טיבי יכולים לפלוט אנחת רווחה אחרי שעברו כבר באלפיים קולות את אחוז החסימה וצפויים להיכנס לכנסת עם 4 מנדטים.
מפלגת העבודה עוד לא הרימה את הראש מעל המים ועדיין חסרים לה 13,000 קולות. מצבה של מרצ עגום במיוחד מכיוון שחסרים לה 27,000 קולות ואלמלא קולות החיילים שיכריעו את גורלה היא צפויה להיוותר מחוץ למשחק הפוליטי. מפלגת בל"ד זקוקה ליותר מ-34,000 קולות ועליה אפשר לומר באופן חד משמעי שהיא נותרת בחוץ. 
יש גורמים שעשויים לשנות את התמונה ולהוביל לדרמות כמו למשל: שמונה מאות אלף קולות שהן בהערכה גסה 12 מנדטים הטמונים במעטפות כפולות וקלפיות שטרם נספרו. המרוויחה הגדולה בסוף ספירת הקולות הללו צפויה להיות מפלגת העבודה שחסר לה גרוש ללירה ויכולה לצמצם פער בניגוד לאחרות שהפער גדול מדי.  
מרצ עשויה להפתיע אבל נכון לעכשיו היא לא עוברת. בל"ד זקוקה כאמור למספרים גדולים יותר שאין באף ארגז גם אחרי החישובים והסטטיסטיקות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בבקשה שהפרצוף עיני העגל לא יחזור לכנסת, לא יכול ויכולה
    בבקשה 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבקשה אנחנו לא יכולים ויכולות לראות אותה. בבקשה. העיניים הגדולות והשחצניות.
    סגור