בחירות 2022

אבוטבול בעסקה לשקד: "פרישה מהממשלה בתמורה לכינון יחסים חדשים"

ח"כ משה אבוטבול מגיב להתנצלות השרה איילת שקד ובריאיון מיוחד עם ice הוא מציע לה דיל פוליטי: "פרישה מהממשלה בתמורה לכינון יחסים חדשים". חשוב להבהיר כי אבוטבול הוא האיש למשימות מיוחדות של אריה דרעי. האם יו"ר ש"ס פותח דלת לשקד?     
דוד זולדן |  5
משה אבוטבול (צילום פלאש 90)
ח"כ משה אבוטבול מש"ס מגלם בסיפור חייו את סיפורה של המפלגה שבה הוא חבר. הוא נולד בשכונה ד' בבאר שבע למשפחה מסורתית ולמד בבית ספר חילוני. בהמשך חזר בתשובה ועבר ללמוד בישיבה חרדית והתגייס לצה"ל. נדמה כי בש"ס מניחים את העבודה השחורה על ח"כ משה אבוטבול לתקוף את רה"מ יאיר לפיד והשרה איילת שקד כולל יעדים נוספים בגוש השינוי. אבוטבול נוקט בקו נוקשה נגד רה"מ לפיד ושר האוצר ליברמן, דחף לאחדות השורות בציונות הדתית ותקף בעוצמת אש גבוהה את השרה שקד על חברותה בממשלה עם רע"מ.
אבוטבול מדבר על הכול מבלי לדפוק חשבון. על האחריות לגוש נתניהו: "אנחנו משתפים פעולה עם בן גביר ונתניהו במטרה משותפת שכל מפלגה תמקסם את הקולות שלה כדי להביא ניצחון לימין". על שקד: "כדי שבאמת יתחילו להאמין לה היא צריכה לפרוש בבעיטה מהממשלה השמאלנית הזאת ואז היא גם תראה שינוי מגמה בסקרים". אבוטבול משנה טון כלפי שקד ומשאיר פתח הזדמנות: "מספיק שתצהיר שהיא הולכת לממשלת ימין - אפילו צרה בראשות נתניהו ופורשת מההמשלה, אני מאמין שבמצב כזה יידרש שינוי במגמה ונכונן יחסים חדשים" אך באותה נשימה גם מזהיר כי: "אי אפשר לתת אמון בשקד". על שביעות הרצון מיו"ר הליכוד: "כל מה שביקשנו מנתניהו קיבלנו". על מנהיג אחר במקומו של נתניהו: "המועמדים האחרים לא מדברים אלינו". על שר האוצר הוא אומר: "את שפת הביוב ולשון הביבים של ליברמן אנחנו מכירים עוד כשהבטיח להשליך אותנו מהמריצות לפח האשפה. זה הסגנון הברוטאלי והבריוני שלו ואני לא מצפה מאחד שהיה סלקטור במועדונים לדבר בשפה יותר טובה ונקייה. הבן אדם הזה לא למד כלום ולא שכח כלום. אנחנו לא מתייחסים אליו כי אנו יודעים שהוא הולך להיות אפיזודה חולפת".
מי יחליף את מנהיגה הרוחני של ש"ס, חכם שלום כהן?
"אנחנו הפוליטיקאים בתנועת ש"ס לא נוגעים בדברים האלה. חכמי התורה אמורים להתכנס ולקבל החלטה. אצלנו בניגוד למפלגות אחרות אין פריימריז. כל מי שיוחלף וימשיך דרכו אנחנו נשתחווה ונעשה כדבריו כך שזה לא רלוונטי מי זה יהיה. כמובן שהדברים נבחנים אבל קטונתי כחבר כנסת להגיב לשאלה כזו סבוכה, קשה ומורכבת. זה לא במגרש שלנו, הפוליטיקאים. אין דבר כזה אצלנו שרב אחד חושב ככה ורב אחר חושב אחרת. אצלנו הכל נעשה בתמימות דעים".
אם נתניהו לא יביא את ה-61 עם מי בגוש השינוי יהיה לכם נוח יותר לשלב כוחות? הרי זה או פשרה או להתייבש עוד קדנציה שלמה באופוזיציה.
"נתניהו הוא המועמד היחידי שאנחנו מוכנים לעמוד מולו ולעבוד אתו והיו לנו אתו הצלחות אז אנחנו לא מחליפים סוסים מנצחים. היהודי הזה עשה הרבה למעננו ופעל רבות בשבילנו ואין פוליטיקאי שהוא חף מטעויות. כל מה שביקשנו מנתניהו קיבלנו אז למה לחשוב על כיוונים אחרים הגם שהמועמדים האחרים לא מדברים אלינו".
קמפיין ש"ס "רעבים לשינוי" מזכיר את קמפיין "השקופים" שגרם למצביעים שגם לא מהבייס שלכם להצביע בזכות הבשורה הכלכלית-חברתית. אתה סבור שתצליחו לנגוס גם ממפלגות סוציאליות כמו העבודה?   
"יש לנו קמפיין רוחני - תורני שמופנה לקהל הדתי והמסורתי ובעצם ל - 70 או - 80 אחוז מהמצביעים שלנו. יש גם את הקמפיין שמדבר מאה אחוז לאנשים שמרגישים קשר עם תנועת ש"ס, שזה הקשר הכלכלי. זה גורם להרבה אנשים שמעולם לא היו בתנועת ש"ס להראות שיש פה משהו אמיתי ושמדבר אליהם כי גם הם פוגשים את יוקר המחיה כשניגשים למכולת. אמר לי מישהו שבערב שבת היה צריך לארגן את הבית והוא מתלבט עכשיו על נייר כסף על כל המשטח או רק על חלק כי קנייה של נייר כסף זה פול כסף. אחד כזה מרגיש הזדהות ולא ידעתי עד כמה הקמפיין נכון עד שפגשתי אנשים כמו אישה שסופרת מטבעות בקופה, מעבירה לקופאית מתוך השקית אגורות וחצאי שקלים ממה שאספה. היו לי דמעות בעיניים".
מה התוכנית המעשית שלכם למאבק ביוקר המחיה?
"להקים את הרשות למלחמה בעוני שבה יהיו ענפים כמו 'הענף המיידי' המיועד לכאלה שחייבים עכשיו את תלושי המזון, ללא דיחוי. יש פוליטיקאים שחולמים לפני הבחירות ופה מדובר על הבטחה שכבר הייתה ושיו"ר התנועה דרעי מימש אותה בתקופת הקורונה עבור רבבות של אנשים".
דרעי אומר שבלי התקציב הזה אין קואליציה.
"לא נכנס לקואליציה בלי התקציב הזה. אי אפשר לתקצב חתולים ואת העולם כולו ואילו כשמגיעים לנושא החברתי הזה אומרים 'אין לי'. לפני שנה ידעו לתת 53 מיליארד שקלים למגזר אחד שנקרא המגזר הערבי. לבריאות שיהיה להם אבל מה איתנו? מה אנחנו פחות מערבים? אז יש ערבים ויש רעבים".
 
נראה את הקמפיין של ש"ס גם בחברה הערבית?
"כתוב 'חביב אדם שנברא בצלם'. גם הם מייצגים שכבה סוציו אקונומית. אנחנו לא תנועה לאומנית. אנחנו תנועה חברתית ובזמנו דרעי קיבל הנחיה מהרב עובדיה לסלול כבישים ולדאוג גם לערבים".
גם למשותפת הבטיחו 53 מיליארד ₪ והם עד היום מחכים להפקדה בבנק.
"הממשלה של בנט הסיגה את הערבים אחורה כי כל הכספים שהובטחו להם זה הכול קדחת. הם לא בסוף לא קיבלו את הכסף. הזהרתי אז את מנסור עבאס ואמרתי לו ינצלו אותך, ישתמשו בך וכדאי שתיקח מקדמות. מנסור אמר לי: 'הכל יהיה בסדר' ואחרי שהממשלה נפלה, אמרתי לו 'כואב לי להגיד לך אבל אמרתי לך שירמו אותך'. זה לא חכמה להבטיח 53 מיליארד ובסוף לא לתת כלום"
ליברמן הפך אתכם ליעד מוצהר. אין כמעט יום שהוא לא מנגח את הציבור החרדי ואתם נגררים להשמצות הדדיות.  
"את שפת הביוב ולשון הביבים של ליברמן אנחנו מכירים עוד כשהבטיח להשליך אותנו מהמריצות לפח האשפה. זה הסגנון הברוטאלי והבריוני שלו ואני לא מצפה מאחד שהיה סלקטור במועדונים לדבר בשפה יותר טובה ונקייה. הבן אדם הזה לא למד כלום ולא שכח כלום. אנחנו לא מתייחסים אליו כי אנו יודעים שהוא הולך להיות אפיזודה חולפת".
בבחירות האלה לא רואים כמעט קטטות בין המפלגות בגוש נתניהו. קיבלתם הוראה אולי מנתניהו, להתרכז רק בעצמכם כדי לא לפגוע באחדות המחנה?
"כל ח"כ בש"ס קיבל עשרה ערים בארץ שהוא צריך להיות אחראי עליהם ולטפל בהם. באופן אישי, אני מטפל בחמישה ערים כמו חדרה, חריש, קריית שמונה, חצור הגלילית ומבשרת ציון. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הליכוד. הליכוד יודע שצריך לשנע את המצביעים שלו ודרעי ביקר לא פעם במצודה כדי לתווך ולתת מידע לרכזים איך להגיע למקסימום אנשים".
אז חוץ מרשימות נפרדות, ש"ס והליכוד עובדים בתיאום מלא?
"בשילוב כוחות יוצא דופן"
אתם פונים לאותו מאגר מצביעים. אין קנאה או חששות משתיית קולות הדדית?
"מטבע הדברים לא מעבירים רשימות ממפלגה למפלגה. זה טבעי ומובן אבל לתת עצות איך להביא מצביעים בזה דרעי אלוף. דרעי מצפה גם מהליכוד שכל אחד יפעל כמיטב יכולתו כדי להביא את קולם הביתה כי חסר לנו מנדט אחד או שניים כדי שכל הדרמה הזו תהיה מאחורינו".
מודאגים משתיית הקולות של בן גביר?
"אין דאגה כי זה לא קהל היעד שלנו. נאחל לו בהצלחה ורק נחת. אנחנו מאוחדים כולנו יחד אבל כל אחד לחוד. עם הציבור שלנו יש לנו מסרים שונים ואחרים. אנחנו משתפים פעולה באופן מדהים. אני חותם לו על הצעות חוק שלו והוא חותם לי על הצעות חוק שלי. לא נכנסים לקטע הזה של מחלוקות פנימיות. יש להם את הקהלים שלהם בציונות הדתית ולנו יש את שלנו. יש לנו מטרה משותפת שכל אחד ימקסם את הקולות שלו כדי להביא ניצחון לגוש הימין".
 
מירב מיכאלי מכריזה על תחבורה ציבורית בשבת. אתה מודאג?
"היא מקשקשת בזנב אבל לא יכולה לעשות כלום כי זה הרי לא חוקי. היא רק בלבלה את עצמה לדעת כשאמרה שתעביר בשבת ואחרי זה הוציאה הבהירה אחרי ששלחתי מכתב חריף ליועמ"ש. אז היא התקפלה, תיקנה ואמרה 'התכוונתי במוצאי שבת לא בשבת ולא התכוונתי בערב שבת אלא בצהרי שישי. המבולבלת הזו לא תבלבל אותנו. שתתעסק עם עצמה ושתעשה את הדברים שהיא צריכה לעשות כי בינתיים היא לא מטפל בתחבורה הציבורית בימי חול אז היא רוצה לטפל בשבת? הכל קורס לה שם. אין תחנות, יש נהגים ממורמרים, הכבישים שבורים, תאונות דרכים. היא מצאה לה נישה עכשיו  עכשיו לבוא לריב על שבת? תתקני את הבעיות של יום חול ואחרי זה נדבר על שבת".
יועז הנדל סיים את דרכו הפוליטית. מה תאחל לו?
"הנדל מבחינתנו הוא שר כושל. יש לנו מחלוקת עזה וחריפה אתו כי הוא ניסה להתערב בתוך הציבור החרדי ולשנות את אורח חייו. בסוף הקיאו אותו מכל המפלגות".
ושקד לגיטימית יותר אחרי שהתנצלה?
"שקד עם הבית היהודי מתחילה קצת לקבל תמונה שונה אבל הייתי מצפה ממנה כדי שבאמת יתחילו להאמין לה, לפרוש בבעיטה מהממשלה השמאלנית הזאת. הדבר השני, הצהרה שתלך לממשלת ימין. כשתעשה את שני הדברים האלה היא תראה שינוי מגמה גם בסקרים. אבל היא נמצאת איתם באותה ממשלה וטובלת עם מרצ בידה".
תקראו לה לפרוש?
"אי אפשר לתת בה אמון. היא עבדה על הציבור ועשתה מעשה מאוד לא יפה בזה שהיא אמרה אצלנו לא משקרים ובסוף שיקרה את כולם. היא חברה לבנט, חברה לשמאל שבשמאל אז מה אתה רוצה שנאמין לה עוד פעם? יש משפט בוכרי שאומר 'העיוור מאבד פעם אחת את המטה שלו'. אנחנו לא נאבד את זה עוד פעם. מספיק שתצהיר שהיא הולכת לממשלת ימין - אפילו צרה בראשות נתניהו ופורשת מההמשלה, אני מאמין שיידרש שינוי במגמה".
אתה עדיין כועס על בנט?
"בנט עשה משגים איומים על ימין ועל שמאל ופיתח לשמאל את היכולות. דבר שלא היה שנים רבות. הרי לא זכרנו בכלל את השמות שלהם ופתאום הוא נתן להם את השלטון. אין אחד שלא מבין כי לפיד זה נזק רציני למדינה ומי הגיש לו את המלכות? בנט".
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מיהו יהודי לפי ח"כ אבוטבול?
    הטבח השבדי 09/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "היהודי הזה(נתניהו)נתן לנו כל מה שביקשנו".אין להם בושה.צריך להכניס את זה לחוק השבות.עלוקות.
    סגור
  • 3.
    הנוכל הגדול בהיסטוריה הוא אריה דרעי (ל"ת)
    יובל אורן 09/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ש"ס
    יהודי אמיתי 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להאמין שזה המפלגה שמחללת שם שמים ברבים.. מאיפה האומץ והעזות מצח הזאת ? מפלגה של "מואשמים בפיללים" .
    סגור
  • 1.
    לדעתי אבוטבול צודק . איילת שקד צריכה להודיע על פרישה .
    שמאלני לשעבר 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וקריאה לתמוך במפלגות הימין .. ! לאחר מכן תפוצה בדיל מסוים !! היא תקנה את עולמה..ותציל את המחנה הלאומי. המחנה הלאומי מרכז ימינה..חייב לעשות את כל המאמצים ..כדי לחזור לשלטון ..מדובר בקיומנו.
    סגור
  • היא לא מתפטרת כי היא משקרת בשביל לגנוב קולות מהימין ולה
    משה 09/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא ממשיכה לשקר היא לא מתפטרה כי היא עובדת עבור לפיד והיא תמשיך ליהיות שרה בנורבגי כשלא מעבור הבנתם עבודה בעניים היא לא חוזרת לימין בולשיט אם הימין יעבור 61 היא תתחנן לביבי שתכניס אותה לנורבגי בליכוד עובדת על כולם
    סגור