בחירות 2022

עמיחי שיקלי מסתבך? "לא צריך להפסיק את משפט נתניהו"

עמיחי שיקלי התראיין לישראל היום ודיבר על מגוון נושאים, ביניהם גם הודיע שהוא מגבה את נתניהו ומאמין בחפותו, אך עדיין טוען: "לא צריך להפסיק את המשפט"
מערכת ice |  2
עמיחי שיקלי (צילום פלאש90)
המשוריין הטרי במקום ה-14 ברשימת הליכוד לכנסת, עמיחי שיקלי, התראיין לאמיר אטינגר ב"ישראל היום" וחשף את השיקולים שלו להצטרף לליכוד ולא להקים מפלגה עצמאית. בנוסף, התייחסת לביקורת שלו על בנימין נתניהו, על מערכת המשפט, בני גנץ כראש ממשלה ודעתו על איתמר בן גביר.

שיקלי אשר בחר לרוץ עם מפלגת הליכוד במקום להקים מפלגת ימין ליברלית כפי שהיה צפוי שיעשה אמר כי "שמתי לנגד עיני מטרה אחת ברורה וחדה – איפה אני יכול לתרום בצורה המרבית להבטחת הניצחון של המחנה הלאומי בבחירות הקרובות ולסיום התיקו הפוליטי שראינו בסבבים האחרונים. רק זה הנחה אותי". לטענתו, הקמת מפלגה אף פעם לא הייתה קרובה להיות – "זו תמיד הייתה רק אפשרות, לא אמרתי אף פעם שזו החלטה." והוסיף כי ישיבה עם איילת שקד לא הייתה קרובה "אמרתי להם בצורה ברורה שזה לא יקרה... היא לא מסוגלת לקחת אחריות באמת".
 
בסרטון שנחשף בעבר שיקלי ביקר את נתניהו, אך כאשר נשאל על כך ענה – "עיקר הביקורת שלי על נתניהו הייתה בסוגיות של מדיניות. כאשר היו הישגים פרגנתי, כמו נושא יחסי החוץ והסכמי אברהם שבהם הוא הוביל את ישראל בצורה חסרת תקדים, ועל הישגים כלכליים. אני חושב שבתנועה דמוקרטית אפשר להביע ביקורת על ראש המפלגה", אמר ולא שכח לעקוץ את ראש הממשלה יאיר לפיד. "שלא כמו ביש עתיד שבה אם אתה מותח ביקורת, אתה מסיים כמו עדי קול".
 
"צריך לעשות רפורמות משמעותיות במערכת" כך אמר על מערכת המשפט. גם על תפקידו של היועץ המשפטי הייתה לו דעה "אני חושב שתפקידו של יועץ משפטי לממשלה זה חד וחלק לסייע לממשלה ולעומד בראשה לממש את מדיניותה בהתאם לחוק. זו הגדרת התפקיד". שיקלי הפתיע ואמר בנוגע למשפט נתניהו כי "אני מאמין בחפותו, אבל לא צריך להפסיק את המשפט".
 
לבסוף, הגיב לשני נושאים נוספים. בנוגע לישיבה בממשלה עם בני גנץ כראש ממשלה משותף אמר "אני אגבה כל החלטה של נתניהו בנושא. השאיפה שלי שזה לא יקרה. הליכוד זו התנועה הגדולה, וצריך לעקור את התופעה ראש ממשלה עם מעט מנדטים וראש ממשלה חליפי". על בן גביר הגיב כי אין לו בעיה שיכהן בממשלת הליכוד – "מבחינת שר, אני לא רואה שום בעיה" ודאג להאשים את לפיד בעליהום על בן גביר. "הדה-לגיטימציה שעושים לו נועדה להלבין את הברית שלפיד רוצה לכרות עם הרשימה המשותפת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שיקלי מאמין שביבי חף מפשע-עיסקת טיעון להפסקת המשפט טעות (ל"ת)
    איתן 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אפס ביביסטי
    ליכדניק לשעבר 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    קיבלת השריון כשוחד . אינך ראוי לקבל משכורת על חשבוני כי אתה כלומניק מלכך פינכה .
    סגור