בחירות 2022

דרעי משתולל: "פגיעה של הממשלה בכל הקשור לדת"

לא רק ארגון הגננות זועמים על ההסכם אלא גם הפוליטיקאי החרדי הוותיק טוען לאיפה ואיפה נוכח העובדה כי ההסכם לא טמן בחובו את עובדי ההוראה החרדים ויורה לכל עבר: "שערורייה שלא תעבור לסדר היום"
דוד זולדן |  1
אביגדור ליברמן, משה גפני, אריה דרעי (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
יו"ר ש"ס אריה דרעי מצטרף למתקפה של גפני בתגובה לחתימת הסכם העלאת שכר המורים: ״אפליית המורים שאינם כלולים בתכנית "אופק חדש" הינה המשך לפגיעה של הממשלה בכל הקשור לדת ולמגזר החרדי. במעשה זה הממשלה גורמת להגדלת הפערים בחינוך ובחברה, שערורייה שלא תעבור לסדר היום".
עוד אומר דרעי כי "כבר לפני חודש בפגישה עם יו"ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד דרשתי כי יעמוד על זכותם של מורי רשת החינוך התורנית "בני יוסף" המאוגדים בהסתדרות הכללית ולהכניס אותם לתכנית "אופק חדש" ובכך יקבלו את המגיע להם על פי דין וגם יכללו בהעלאת השכר הנוכחית. לא אשקוט עד לביצוע הדברים״.
מוקדם יותר יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני איים על כולם ואמר: "ידעו כולם - שאני לא יהיה בשום קואליציה אם שכר המורים/המורות והגננות של המגזר החרדי לא יושוו לזה של המגזר הכללי. תרשמו!"
יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר את הדברים בתגובה להסכם עם הסתדרות המורים: "שר האוצר מחזיק את המדינה במשך חודשים ארוכים תוך פגיעה בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים, ותוך כדי איומים על הוצאת צווי מניעה על המורים והמורות. כשבסופו הוא מעלה את השכר למורים כפי שהיה נדרש בהתחלה, ופוגע בסממנים היהודים כדוגמת לימודים באסרו חג, כולל אסרו חג פסח וסוכות. אני חוזר ואומר, כל הסכם חייב לכלול בתוכו על פי חוק את עובדי ההוראה החרדים".
כאמור: עיקרי ההסכמות כללו: העלאת שכר לעובד הוראה המתחיל ל-9,000 שקל ותוספות של -1,100 שקל לכל הפחות לעובד הוראה. כמו כן, ינתן מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת. כמו כן, העלאת שכר המנהלים המתחילים ל- 19,000 שקל.
לגבי התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה. יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי 400-1000 שקל בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים.  כמו כן, מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממשלה מפלה וחסרת רגישות
    עמי 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עובדי ההוראה החרדים עובדים הכי קשה כשכל השיעורים פרונטאלים ומתישים! למה מפלים אותם לרעה משאר מורי ישראל????
    סגור