בחירות 2022

וולדיגר מגיבה לבן-גביר: "ציונות דתית קלאסית זו לא גזענות"

כשח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית מדברת על "ציונות דתית קלאסית", בן גביר מפרש את דבריה כהתנשאות ופטרונות. וולדיגר מגיבה ליו"ר עוצמה יהודית ומסבירה למה היא באמת כוונתה
דוד זולדן |  1
מיכל וולדיגר, יו"ר השדולה לבריאות הנפש (צילום אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בטור דעה שהתפרסם ב'מקור ראשון', מסבירה ח"כ וולדיגר מהציונות הדתית את משנתה האידיאולוגית שבזמן האחרון זכתה לפרשנויות מחמירות: "בתקופה האחרונה התבטאתי ועסקתי רבות בנושא הציונות הדתית הקלאסית, ציבור שצרכיו וערכיו הם המקום בו גדלתי, ובו גידלתי את ילדיי. בתגובה להתבטאויות אלו, קיבלתי ביקורות פומביות רבות מאיתמר בן גביר וגורמים נוספים בעוצמה יהודית. הואשמתי על ידם כביכול בגזענות, בניתוק מהפריפריה, בדאגה למקורבים בסגנון המפד"ל, ועוד שלל "מחמאות".
לעומת זאת כשבן גביר נשאל לגבי ציונות דתית קלאסית, אמר שמדובר "לא רק אשכנזים, זה גם אזורי מגורים – גבעת שמואל, רעננה…". מי שמכיר אותי ואת העשייה שלי, ודאי מבין בצורה פשוטה שכוונתי בציונות דתית "קלאסית" היא לציבור גדול ושורשי שחי ופועל מתוך אמונה שאנחנו בדור גאולה, שחשוב לו המשולש של עם, תורה וארץ.
הציונות הדתית גדולה ורחבה, כמותית ואידאולוגית, כך שהניסיון לצמצם את הציונות הדתית רק למרכז עושה עוול לקהילות דתיות לאומיות בכל רחבי הארץ.
הציונות הדתית היא הדאגה לאחר, ותחושת האחריות לחברה כולה.  הציונות הדתית היא תנועות הנוער, והיא גם התנדבות וחסד.  הציונות הדתית, מאז ומעולם, ידעה לשים במרכז הבמה נושאים שהתחבאו מאחור.
פעמים רבות, הנושא החברתי מתחבא בשוליים במפלגות הימין.  "כן, הוא חשוב, אך יש דברים דחופים יותר, מה עם יו"ש?! מה עם מערכת המשפט?!"
אני חרטתי על דגלי דאגה לציונות הדתית הקלאסית. כן, לציונות הדתית הקלאסית. דאגה לערכים כמו הזהות היהודית, יישוב ארץ ישראל, ערבות הדדית ועזרה לזולת.  דאגה לצרכים ציבוריים כמו מחירי  שכר הלימוד במוסדות ותנאי בנות השירות.  הציונות הדתית הקלאסית זו לא גזענות, זו דרך חיים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    י ש שד עדתי - וקוראים לו בן אוויר!
    ח״ן 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והוא מנופח ומלא אוויר ומדבר שטויות חסרות שחר - הכל קשקושים!
    סגור