בחירות 2022

תומא סולימאן מכנה את שר הביטחון גנץ: "שר הכיבוש"

ח"כ תומא סלימאן מבהירה לבני גנץ מה היא חושבת עליו ואולי גם רומזת לבאות בנוגע לשותפות אפשרית בממשלתו  
דוד זולדן | 
ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת (צילום גילי יערי, פלאש 90)
חה"כ עאידה תומא-סלימאן בתגובה לסגירה בכוח של שבעת ארגוני החברה האזרחית הפלסטינים הלילה: "אני מגנה בחריפות את פלישת כוחות הכיבוש על משרדי שבעה ארגוני זכויות אדם פלסטינים, ואת הסגירה בכוח של המשרדים שלהם".
עוד אומרת סולימאן כי "אחרי שישראל הכריזה על הארגונים כעל ארגוני טרור, תשע מדינות מהאיחוד האירופי קבעו נחרצות כי טענות ישראל משוללות כל בסיס עובדתי. למרות זאת, ישראל אישרה את ההחלטה להכריז על אל-חק, אדמיר, מוסד המחקר "ביסאן", ארגון ועדת הנשים וסניף פלסטין של האגודה הבינלאומית לזכויות הילד כעל ארגונים בלתי חוקיים, סגרה אותם בכוח הלילה והחרימה ציוד- הכל באישון הלילה כמו גנבים". 
לסיום אומרת סולימאן כי "שר הכיבוש בני גנץ שולח את כוחות הכיבוש לסתום את הפה של ארגוני חברה אזרחית שמתעדים וחושפים את פשעי הכיבוש והאפרטהייד הישראלי להם הוא ופקודיו אחראיים אישית. הטרוריסט האמיתי הוא מי שכובש עם אחר ומכונן משטר אפרטהייד- לא מי שנלחם לחשוף את פשעיו".
יותר מוקדם אמר ח"כ עופר כסיף בתגובה לפשיטת הצבא על משרדי ששת ארגוני זכויות האדם ואשרור הוצאתם מחוץ לחוק כי: "בהוראת גנץ, פלש צבא הכיבוש הלילה למשרדי ארגוני זכויות אדם שהגישו תלונות להאג, החרים ציוד וסגר אותם, מבלי שסיפק זה חודשים אף לא בדל ראייה להאשמותיו השקריות. כך בדיוק נראה משטר אפרטהייד. הכיבוש הוא טרור ומוציאיו לפועל טרוריסטים. מי שחושפים את פשעיו ונאבקים בו - הם גיבורים".
כסיף וסולימאן אמרו את הדברים בתגובה לפשיטת צה"ל לפנות בוקר על משרדי ששת הארגונים בגדה שהוכרזו ארגוני טרור וסגר אותם. במהלך הפשיטה כוחות הביטחון החרימו רכוש ממשרדי הארגונים והלחימו את דלתות הכניסה אליהם, משום שלפי ההכרזה הם פועלים עבור ארגון הטרור "החזית העממית". בצה"ל ציינו כי במהלך הפעילות הושלכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.
כוחות הביטחון פשטו על המשרדים של שבעה ארגוני החברה האזרחית בגדה המערבית, בהם השישה שעליהם הכריז שר הביטחון בני גנץ כארגוני טרור. כוחות צה"ל ומג"ב החרימו רכוש ממשרדי הארגונים וסגרו אותם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה