דיגיטל וטק

יום האהבה קרב: קבעתם דייט מאפליקציית היכרויות? כך תמנעו ממתחזים

ולנטיין דיי: אפליקציות ההכרויות הן דרך קלה במיוחד להכיר דייט פוטניציאלי לערב רומנטי, אך הן גם פותחות פתח לרמאים והאקרים שמנסים לפגוע ברווקים תמימים. הפופולריות של האפליקציות הפכו את מלאכת השגת הכסף במרמה, באמצעות פרופילים מזויפים, לקלה מאי פעם - כך תשמרו על עצמכם

מערכת ice | 
טינדר אפליקציית היכרויות (צילום shutterstock)
לא פחות מ-350 מיליון אנשים משתמשים היום באפליקציות דייטינג ונראה כי רבים מהקורבנות של הונאות רומנטיות הפכו לבלדרי כספים בעל כורחם. פושעי הסייבר ממשיכים להוסיף מרכיבים חדשים להונאות כמו למשל השימוש בכלי בינה מלאכותית גנרטיביים כאלה שיהפכו את מילות הפיתוי שלהם למשכנעות יותר.
אחת מהטקטיקות הנפוצות ביותר בשימוש של פושעי סייבר באפליקציות דייטינג היא התחזות – יצירת פרופילים מזויפים, שנועדו להטעות את מי שיוצר איתם התאמה ולגרום להם לחשוב שמדובר באדם אחר.
פושעי הסייבר משתמשים בתמונות גנובות או תמונות ״סטוק״, יחד עם פרטים אישיים מפוברקים, כדי לטמון פח לקורבנות תמימים. ישנם אתרים רבים שמשתמשים ביכולות יצירת תמונות המבוססות על בינה מלאכותית כדי ליצור תמונות של אנשים שנראים אמיתיים. 
אותו פושע ישתמש בזהות הזו כדי ליצור קשר עם פרופילים של אנשים תמימים ולהתכתב איתם, תוך כדי סינון של מטרות בעלות ערך. לאחר שהפושע הבין שהאדם איתו הוא מתכתב יכול להביא לו את מה שהוא רוצה, הוא ישקיע מאמצים רבים ביצירת אמון ויגרום לקורבן לחשוב שהם נמצאים במערכת יחסים אמיתית.
על בסיס האמון הזה, הפושע יכול לפגוע בקורבן מבחינה כספית, באמצעות סיפורים פיקטיביים על משברים אישיים ומקרי חירום מזויפים, יחד עם בקשה להעברת כספים. הקורבן המאוהב והאומלל עשוי להמשיך ולהעביר לפושע כסף, לקנות לו מתנות או אפילו לקבוע איתו חופשה, בתקווה שהתמיכה ב-״פרטנר״ והגשמת החלומות שלו תשתלם להם ותוביל למערכת יחסים.
בשלבים המוקדמים של השיחה, לפני שהכרתם לעומק את האדם שאיתו נוצרה התאמה, הימנעו מלחיצה על קישורים שהם עשויים לשלוח. גם אם זה נראה כמו קישור תמים לאתר של מסעדה פופולרית שהזכרתם בפרופיל שלכם, פושעי סייבר עשויים להיות יצירתיים במיוחד ביצירת כתובות אתרים, כך שהקישור ייראה מפתה ואותנטי יותר. המתינו רגע, ואל תמהרו להקליק על קישורים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה