דיגיטל וטק

חשיפה: כך הרוסים השתמשו ברשת הטיקטוק כדי להפיץ את תעמולה

כל דיווח המתפרסם מהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה נלקח בערבון מוגבל מאחר והרוסים ידועים בתעמולה שלהם ברחבי העולם, והשימוש הנרחב שהם עושים בו ברשתות החברתיות. כעת נחשף כיצד הם עשו זאת ברשת הטיקטוק
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום unsplash)
רשת הטיקטוק היא ככל הנראה הרשת החברתית המפוקפקת ביותר, בכל הקשור לאבטחת מידע אישי של המשתמשים ואמינות המידע המפורסם ברשת. זה תואר שקשה להגיע אליו, מאחר ופייק ניוז תופס חלק נכבד מהפרסומים בכלל הרשתות.
כלי התקשורת הבריטי BBC חשף את הדרך בה הרוסים הפיצו את התעמולה שלהם למיליוני בני אדם, דרך רשת הטיקטוק. הוא גם חשף יותר מ-800 חשבונות מזויפים ברשת. 
מהחשיפה עולה כי הרוסים השתמשו בסרטונים שנוצרו בכלי בינה מלאכותית ובמיליוני חשבונות מזויפים, לעתים תוך שימוש בתמונות של בני אדם אמיתיים, שלהם כמובן אין מושג מהנושא.
הרוסים חשודים יצרו סרטונים שקריים על דמויות מרכזיות שבהם רצו לפגוע, והפיצו עליהם שקרים כדי לשבור את אמינותם. כמובן שמדובר בדמויות שמאיימות על הרוסים, שהיו שמחים אם אותן דמויות היו נעלמות מהעולם. עד שזה יקרה, הם מנסים להעלים אותם מהרשת.
אותם סרטונים היו אמורים לשים על הכוונת בכירים אוקראיניים ולהפיץ עליהם מידע כוזב, אשר היה אמור להגיע למיליוני אנשים דרך שימוש מסוים בהאשטאגים הרבים. לטענת חברת טיקטוק, אלפי חשבונות שזוהו ככאלה הוסרו ובכוונתם להמשיך ולהסיר כאלו שעוד יימצאו בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה