דיגיטל וטק

מטא מסתבכת? תביעת ענק נגד אינסטגרם: "פגעה בילדים מתחת לגיל 13"

תביעה שהוגשה ב-33 מדינות בארה"ב מאשימה את חברת מטא, בעלת אינסטגרם, כי קיבלה למעלה מ-1.1 מיליון דיווחים על משתמשים מתחת לגיל 13 אך השביתה רק חלק קטן מהחשבונות, והמשיכה לאסוף מידע אישי על ילדים. החברה עשויה להיקנס במאות מיליוני דולרים
מערכת ice | 
חשבונות אינסטגרם שנפרצו (צילום shutterstock, vecteezy)
חברת מטא קיבלה למעלה מ-1.1 מיליון דיווחים על משתמשים מתחת לגיל 13 בפלטפורמת האינסטגרם שלה מאז תחילת 2019 - אך "השביתה רק חלק קטן" מהחשבונות הללו. כך נטען בתביעה שהוגשה לאחרונה נגד החברה מצד 33 מדינות בארה"ב.
לפי הכתבה ב"ניו יורק טיימס", במקום לסגור את החשבונות, ענקית המדיה החברתית המשיכה באופן שגרתי לאסוף מידע אישי של ילדים, כמו מיקומם וכתובות הדואר האלקטרוני שלהם, ללא אישור הורים, תוך הפרה של חוק פרטיות ילדים פדרלי. Meta עשויה להיקנס במאות מיליוני דולרים או יותר בעונשים אזרחיים, אם המדינות אכן יוכיחו את ההאשמות.

"בתוך החברה, הידע האמיתי של Meta שמיליוני משתמשי אינסטגרם הם מתחת לגיל 13 הוא סוד גלוי שמתועד באופן שגרתי, מנותח ומאושר בקפדנות", נכתב בתביעה, "ומוגן בקנאות מפני חשיפה לציבור".
האישומים ביחס לפרטיות הם חלק מתביעה פדרלית גדולה יותר, שהוגשה בחודש שעבר על ידי קליפורניה, קולורדו ו-31 מדינות נוספות לבית המשפט המחוזי בארה"ב במחוז הצפוני של קליפורניה. התביעה מאשימה את Meta בלכידת צעירים באופן לא הוגן בפלטפורמות האינסטגרם והפייסבוק שלה תוך הסתרת מחקרים פנימיים המראים נזקים למשתמשים. והיא מבקשת לאלץ את Meta להפסיק להשתמש בתכונות מסוימות שלטענת המדינות פגעו במשתמשים צעירים.
 
באמצעות קטעים ממיילים פנימיים, צ'אטים של עובדים ומצגות של החברה, התביעה טוענת כי אינסטגרם במשך שנים "חשקה ורדפה" אחרי משתמשים קטינים, גם כשהחברה לא הצליחה לציית לחוק הפרטיות של הילדים.
בתביעה נאמר עוד כי Meta "כשלה כל הזמן" בהצבת מערכות בדיקת גיל אפקטיביות בראש סדר העדיפויות, ובמקום זאת השתמשה בגישות שאפשרו למשתמשים מתחת לגיל 13 לשקר לגבי גילם כדי להקים חשבונות אינסטגרם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה