דיגיטל וטק

משפט גוגל חושף: למה אפל קיבלה מיליארדי דולרים?

משפט גוגל ממשיך לשפוך אור על ההתנהלות בעייתית של החברה ועל הסכמים שלה ושל המתחרה אפל. כעת, נחשף ההסכם בין השתיים שהוביל לכך שמנוע החיפוש של גוגל יהיה ברירת המחדל בדפדפן של אפל וכיוצא מכך בכל מכשירי החברה
מערכת ice | 
גוגל (צילום shutterstock)
משפט גוגל ממשיך להכות גלים וכעת הוא חושף כי החברה משלמת לאפל 36% מהכנסותיה שהיא גורפת מפרסום בחיפושים שמבוצעים באמצעות הדפדפן ספארי, כך לפי הכלכלן קווין מרפי מאוניברסיטת שיקגו.
בסוכנות בלומברג דיווחו כי מרפי חשף את הנתון במסגרת העדות שנתן כמומחה הכלכלי הראשי לטובתה של גוגל במסגרת המשפט ההגבלים העסקיים שמתנהל נגדה בארצות הברית.
על פי הדיווח, עורך הדין הראשי של גוגל, ג'ון שמידטלן, הגיב בכעס כאשר הנתון נחשף מכיוון כי הוא היא אמור להיות חסוי. שתי החברות התנגדו עד כה לחשוף את הפרטים על הסכם שנחתם בניהם.
במסגרת עתירה שהוגשה בשבוע שעבר טענו עורכי הדין של גוגל כי חשיפת ההסכם תיצור בעיתיות גדול בשם שחשיפת מידע ממנו כדברם: "תערער באופן לא סביר את העמדה התחרותית של גוגל ביחס למתחרים ולצדדים נוספים".
כאמור, השותפות העסקית בין שתי החברות החלה אי שם בשנת 2002 ובמסגרתה ההסכם שנחתם ביניהן גוגל, הפך לברירת המחדל בדפדפן ספארי אשר מותקן במוצרי החברה.
ההסכם הזה הוא אחד החשובים של גוגל מכיוון שהוא למעשה הופך את מנוע החיפוש שלה לברירת המחדל בכל מכשירי האייפון הסמארטפון הפופולרי ביותר בארה"ב. ואולם במשרד המשפטים האמריקאי משתמשים בהסכם הזה כהוכחה לכך שגוגל השיגה את הדומיננטיות שלה בתחום החיפוש ובשוקי הפרסום באופן לא חוקי. מאפל לא התקבלה תגובה ובגוגל סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה