דיגיטל וטק

וואטסאפ מסתבכת לטובת ישראל? "ילד פלסטיני מוצג עם רובה"

פיצ'ר חדש של וואטסאפ מאפשר ליצור מדבקות באמצעות בינה מלאכותית. אלא שמשתמשים שניסו ליצור תמונה של ילד פלסטיני או חייל ישראלי, טוענים להטייה גזענית
מערכת ice | 
וואטסאפ (צילום freepik, shutterstock)
במה שעשוי להיות דוגמה נוספת להטייה של בינה מלאכותית, גם חברת וואטסאפ מסתבכת עם הפיצ'ר החדש שלה שמאפשר ליצור תמונות באמצעות AI. 
אפליקציית ההודעות בבעלות Meta מאפשרת למשתמשים להיעזר בבינה מלאכותית כדי ליצור מדבקות שניתן לכלול בשיחות. אלא שלפי הגרדיאן הבריטי, שהביקורת התעוררה מצד גולשים בעקבות טענות לגזענות. כך למשל אם מבקשים ליצור תמונה של "פלסטיני" או "ילד פלסטיני", התוכנה מציעה מדבקות מצוירות של דמויות נעריות לובשות בגדים אסלאמיים ונושאות רובים.

כשמשתמשים ביקשו ליצור מדבקות של "ילד ישראלי" או "ילד יהודי ישראלי", התוכנה הציעה דמויות וירטואליות מחייכות ורוקדות. כמה מהם הראו מה שנראה כמו ילדים יהודים שמשחקים כדורגל או מחזיקים את דגל ישראל במקום רובים.
גם כשהתבקשו להפיק תמונות של "צבא ישראל" או "כוחות ההגנה הישראליים", החיילים שתוארו ב-AI לא החזיקו רובים. לפי העיתון, גם העובדים של Meta בעצמם הבחינו בחוסר האיזון.
 
קווין מקאליסטר, דובר המייצג את ענקית האינטרנט, הזהיר שכלי מדבקות הבינה המלאכותית אינו מושלם: "כפי שאמרנו כשהשקנו את התכונה, הדגמים עלולים להציע תפוקות לא מדויקות או לא מתאימות, כמו בכל מערכות הבינה המלאכותית הגנרטיביות. נמשיך לשפר את התכונות הללו ככל שהן מתפתחות ויותר אנשים ישתפו את המשוב שלהם", אמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה