דיגיטל וטק

כבוד עולמי לאוניברסיטת ת"א: זה מספר היוניקורנים שהצמיחו בוגריה

הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א מדורגת במקום הראשון בעולם מחוץ לארה"ב בהצמחת יוניקורנים עם 17 סטארטאפים בשווי מיליארד דולר ומעלה. תוכנית ה-MBA בפקולטה במקום ה-13 בדירוג העולמי, והשלישית בתוכניות מחוץ לארה"ב  
מערכת ice | 
צילום pixbay
מחקר חדש מצא כי בוגרי מנהל עסקים בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב הם המובילים במקום הראשון באוניברסיטאות מחוץ לארה"ב, במספר היוניקורנים שהוקמו ע"י יזמים בוגרי מנהל עסקים – 17 חברות סטארט-אפ ששווין עולה על מיליארד דולר.
במקום השני בדירוג ביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת INSEAD (צרפת וסינגפור) עם 10 יוניקורנים, וביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת אוקספורד באנגליה עם 9 יוניקורנים, במקום השלישי.

את המחקר ערך פרופ' איליה סטרבולב, חוקר היזמות מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת סטנפורד. בנוסף, הדירוג הבינ"ל של Pitchbook לשנת 2023 ,שהתפרסם לאחרונה, ממצב את תכנית ה-MBA התואר השני במנהל עסקים של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, במקום ה 13 מבין תכניות ה-MBA המובילות בעולם בהצמחת יזמים, לפי היקף ההון שהבוגרים שלהן גייסו למיזמים שלהם מקרנות הון סיכון.
בראש דירוג תכניות ה-MBA מובילות התוכניות בבתי הספר למנהל עסקים של אוניברסיטאות הרווארד, סטנפורד ופנסילבניה, כאשר תכנית ה MBA באוניברסיטת תל אביב מקדימה בדירוג בתי ספר למנהל עסקים באוניברסיטאות מובילות כגון:Michigan  Duke , Cornell , Oxford  ,Yale  ועוד, וכן היא השלישית בתוכניות מחוץ לארה"ב, לאחר ביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת INSEAD  ו London Business School .

פרופ' דן עמירם, דקאן הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א. צילום: יעל צור
לדברי פרופ' דן עמירם, דקאן הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, "הדירוג היוקרתי של Pitchbook המצטרף למדד היוקרתי של סטנפורד, הם נדבכים חשובים נוספים, המלמדים על הישגים פורצי דרך של בוגרי ובוגרות מנהל עסקים ובתוכנית ה MBA שלנו, והשתלבותם בחזית ההייטק בישראל ובעולם. אנו בהחלט גאים על כך ועל מיקומנו בין האוניברסיטאות המובילות בעולם, ובהישגים של בוגרינו ובכלל זה בהובלה של הקמת היוניקורנים, המצביעה על עשייה גלובלית בקנה מידה משמעותי".
בדירוג Pitchbook בהתייחס לבוגרי תואר שני במנהל עסקים בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, הדירוג מתייחס לכך ש 334 יזמים בוגרי MBA ב 316 חברות גייסו הון של 8.2 מיליארד דולר.
דירוג מעניין נוסף של Pitchbook מתייחס למספרן של בוגרות יזמיות שגייסו למיזמים שלהן הון מקרנות הון סיכון. תוכנית ה MBA של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום ה 14 מבין תכניות ה-MBA המובילות בעולם בהצמחת בוגרות יזמיות שגייסו למיזמים שלהן הון מקרנות הון סיכון, וגם כאן היא התוכנית השלישית מבין התוכניות מחוץ לארה"ב, לאחר ביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת INSEAD ולונדון ביזנס סקול.
בהתייחס לבוגרות תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, הדירוג מתייחס לכך ש-30  יזמיות בוגרות MBA ב-30 חברות גייסו הון של 897 מיליון דולר. בנוסף, הדירוג מתייחס גם לכך שאוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום השביעי מבין האוניברסיטאות המובילות בעולם בהצמחת יזמים בוגרי תואר ראשון, עפ"י היקף  ההון שגייסו מקרנות הון סיכון, וראשונה מחוץ לארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה