דיגיטל וטק

חברת הפודטק הישראלית WILK מתרחבת לעולם הדבש

WILK, המפתחת רכיבי חלב פרה וחלב אם מתורבתים אשר מופקים מתאים, הודיעה על חתימת מזכר הבנות עם ביו דבש בע"מ לרכוש את ביו דבש טכנולוגיות, העוסקת בתהליך של מחקר ופיתוח וכן ייצור תעשייתי של דבש מתורבת
מערכת ice | 
תומר אייזן (צילום אסף דרורי)
חברת הפודטק הישראלית WILK, המפתחת רכיבי חלב פרה וחלב אם מתורבתים אשר מופקים מתאים, הודיעה היום (רביעי), על חתימת מזכר הבנות עם ביו דבש בע"מ, לפיו החברה תרכוש את מלוא (100%) הון המניות המונפק והנפרע של ביו דבש טכנולוגיות בע"מ ("ביו דבש טכנולוגיות"), חברה פרטית בבעלות מלאה של חברת הפודטק ביו דבש, העוסקת בתהליך של מחקר ופיתוח וכן ייצור תעשייתי של דבש מתורבת.
עפ"י מזכר ההבנות (MOU) חברת ביו דבש טכנולוגיות תהפוך לחברה בת בבעלות מלאה של WILK תמורת הקצאת מניות של החברה. יחס ההחלפה של המניות המוקצות במניות ביו דבש טכנולוגיות יקבע בהתאם לממוצע שווי שוק של החברה ושל ביו דבש בבורסה ב- 30 הימים שקדמו לחתימה על מזכר ההבנות, כאשר משווי השוק של ביו דבש ינוכה סך שלא יפחת 4 מיליון ש"ח בגין ה"שלד הבורסאי" וכן הפחתה של כמות המזומנים שתיוותר בביו דבש טכנולוגיות במועד השלמת העסקה.

מדובר בשילוב כוחות אסטרטגי עבור חברת WILK אשר זכתה רק לאחרונה להבעת אמון מענקית מוצרי החלב העולמית, DANONE, אשר הובילה השקעה של כ-12.5 מיליון ש"ח בחברת הפודטק הישראלית WILK בה השתתפו גם 'טרה' (החברה המרכזית למשקאות), שממשיכה להשקיע בחברה פעם נוספת והביעה אמון חוזר בחברה, חברת הפודטק הבינלאומית Steakholder Foods ושני משקיעים פרטיים נוספים.
איחוד החברות תאפשר לWILK - להתקדם שלב נוסף בפיתוח החלב המתורבת ולזרז את הגעתה לשוק, תוך שימוש בטכנולוגיות החופפות ובידע הנצבר של 2 החברות:  
  1. יצירת טכנולוגיה משולבת, שתאפשר הגעה למוצר מוגמר באופן מיטבי, בשילוב יכולות פרמנטציה ותרבות תאים.
  2. נתיב רווחיות קצר מועד- יצירת מוצרים לשיווק ומכירה בתקופה הקרובה, כלומר דור א' יהיה הדבש המתורבת שיימכר בקרוב ויעזור לממן את המשך הפיתוח.
  3. יתרונות בשילוב השותפים האסטרטגים בטכנולוגיות המפותחות- תוך המשך קידום חזון החברה להובלת טכנולוגיות לשמירה על סביבה ירוקה וברת קיימא. 
לדברי תומר אייזן מנכ"ל Wilk: "מדובר בשילוב כוחות אסטרטגי עבור WILK , ביו דבש הוכיחה הצלחה בייצור דבש מתורבת. אין לי ספק ששילוב הטכנולוגיות והמחקרים יוביל לבידול ופריצה טכנולוגית  ויהווה מכפיל כוח  להאצת תהליך פיתוח החלב המתורבת. מעבר לכך לשילוב הכוחות יש השפעה כלכלית שכן טכנולוגיית הדבש מוכנה וזמינה למסחור, מהלך זה יכניס רווחים משמעותיים לחברה המשותפת אשר יממנו את המשך הפתוח הטכנולוגי של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה