דיגיטל וטק

פי 100 יותר מהיר מ-Wi-Fi: השחקן החדש בעולם האינטרנט

המכון למהנדסי חשמל ואלקטרוניקה (IEEE) הציג לאחרונה תקן תקשורת חדש המבוסס על אור, המכונה Li-Fi, שמציע אפשרות מבטיחה להעברת נתונים במהירות גבוהה
מערכת ice | 
רשתות (צילום pixabay)
אפילו עם ההתקדמויות הטכנולוגיות בתחום ה-Wi-Fi, נראה כי יש מתחרה חדש בתחום שיכול להציע ביצועים שרק אפשר לחלום עליהם. המכון למהנדסי חשמל ואלקטרוניקה (IEEE) הציג לאחרונה תקן תקשורת חדש המבוסס על אור, המכונה Li-Fi. בעוד ש-Li-Fi לא יחליף את ה-Wi-Fi לחלוטין, הוא מציע אפשרות מבטיחה להעברת נתונים במהירות גבוהה.
עם Li-Fi, משתמשים יכולים ליהנות מ"נתיב מהיר" לצרכי העברת הנתונים שלהם, ולהוסיף רמה נוספת של נוחות ויעילות לחוויית הקישוריות שלהם. חברות מובילות כמו pureLiFi ו-Fraunhofer HHI הראו את מחויבותן לקידום תקן ה-Li-Fi. לדוגמה, Fraunhofer HHI יצרה סרטון הממחיש כיצד Li-Fi יכול לשפר רשתות על ידי מינוף תשתית תאורה קיימת בתוך מבנים.

מצד שני, pureLiFi פיתחה את מודול Light Antenna ONE הקומפקטי, בגודל של 14.5 מ"מ בלבד. מודול זה נמצא כעת בדגימה על ידי יצרני ציוד מקורי (OEM) לצורך שילוב פוטנציאלי במכשירים שונים, כולל סמארטפונים ומחשבים ניידים, מה שמאפשר להם ליהנות ממהירויות נתונים גבוהות יותר.
לפי גורמים בתחום, המהירות הפוטנציאלית של טכנולוגיית ה-Li-Fi יכולה להיות מהירה פי 100 מה-Wi-Fi הקיים. עם זאת, חשוב לציין שהטענות הללו נשארות תיאורטיות עד שתהיה את החומרה לבדוק ולאמת זאת. מבחינת מקסימום תיאורטי, לתקן Li-Fi יש פוטנציאל להעביר כ-1,700 גיגה-ביט לשנייה.
לשם השוואה, תקן Wi-Fi 6 מגיע למקסימום של 9.6 גיגה-בייט לשנייה, בעוד Wi-Fi 7 יכול להגיע ל-40 גיגה-ביט לשנייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה