דיגיטל וטק

חברת הסייבר הישראלית בדרך לעבור ידיים? הבית הלבן באזהרה

המועצה לביטחון לאומי בארצות הברית מזהיר מפני תוכנת הרוגלה הישראלית  NSO לאחר שדווח כי המפיק רוברט סימונדס מעוניין להשתלט על נכסיה חברת הסייבר הישראלית
מערכת ice | 
NSO (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

האם חברת NSO הישראלית בדרך לעבור ידיים? לפי דיווחים בארצות הברית המועצה לביטחון לאומי הוציאה אזהרה מפני תוכנת NSO לאחר שהמפיק רוברט סימונדס מעוניין להשתלט על נכסיה, חברת הסייבר הישראלית NSO הוכנסה ל"רשימה השחורה" של ארצות הברית לאחר שהסתבכה במספר שערוריות עקב תחקירים שלילים שפורסמו עליה.

רוברט סימונדס הקים וכיהן כיושב ראש חברת הבידור STX Entertainment וידוע כמפיק מספר סרטים בכיכובו של אדם סנדלר והוא בוחן אפשרות להשתלט על נכסי החברה כולל תוכנת הרוגלה פגסוס, לפי דיווח ב"גרדיאן" הבריטי סימונדס שוקל להעביר את הטכנולוגיה של NSO לידיו של ברת המודיעין של ארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה, קנדה וניו זילנד.

לפי הדיווח השתלטות זו עשויה להוביל לקשיים גם בישראל עקב הרגולציה של משרד הביטחון, ממשל ביידן הודיע כי מצא ראיות לכך שתוכנת NSO מוכרת כלים המאפשרים לממשלות  זרות לבצע דיכוי, התוכנה מסוגלת לפרוץ ולשלוט מרחוק בכל טלפון ללא ידיעת המשתמש בעקבות זאת הוכנסה לרשימה השחורה של ארצות הברית והביאה למתיחות בין הממשלות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה