דיגיטל וטק

צוקרברג שוב בצרות: האשמות חדשות על אפליה מגדרית בפייסבוק

ההאשמות מבוססות על מחקר של העמותה הבינלאומית Global Witness שלדבריה מראה שפלטפורמת המודעות של פייסבוק מכוונת לעתים קרובות למשתמשים עם פרסומי דרושים המבוססים על סטריאוטיפים מגדריים היסטוריים
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום shutterstock ,יוטיוב/ The Verge)
מטא, חברת האם של פייסבוק, עומדת בפני ארבע תלונות חדשות מקבוצות זכויות אדם באירופה בטענה שהאלגוריתם שבו היא משתמשת כדי למקד למשתמשים מודעות דרושים הוא מפלה, שנים לאחר שהחברה התחייבה לראשונה לטפל בנושא באזורים אחרים.
ההאשמות מבוססות על מחקר של העמותה הבינלאומית Global Witness שלדבריה מראה שפלטפורמת המודעות של פייסבוק מכוונת לעתים קרובות למשתמשים עם פרסומי דרושים המבוססים על סטריאוטיפים מגדריים היסטוריים. מודעות דרושים לתפקידי מכונאי, למשל, הוצגו ברובם המכריע למשתמשים גברים, בעוד שמודעות למורים לגיל הרך הוצגו בעיקר בפני נשים משתמשות, על פי נתונים של Global Witness שהגיעו מפלטפורמת Ad Manager של פייסבוק.

מחקר נוסף של Global Witness מצביע על כך שההטיה האלגוריתמית הזו היא בעיה גלובלית.
"הדאגה שלנו היא שפייסבוק מחמירה את ההטיות שאנו חיים איתן בחברה ולמעשה פוגעת בהזדמנויות להתקדמות ושוויון במקום העבודה", אמרה ל-CNN נעמי הירסט, שמובילה את אסטרטגיית הקמפיין של Global Witness בנושא איומים דיגיטליים על הדמוקרטיה.
Global Witness, יחד עם העמותות Bureau Clara Wichmann ו-Fondation des Femmes, הגישו ביום שני את התלונות בנוגע לפייסבוק לסוכנויות זכויות האדם ולרשויות הגנת המידע בצרפת והולנד, בהתבסס על מחקריהם בשתי המדינות. הקבוצות דוחקות בסוכנויות לחקור אם השיטות של מטא מפרות את זכויות האדם או את חוקי הגנת המידע של המדינות. אם אחת מהסוכנויות תמצא שההאשמות מבוססות, מטא עשויה בסופו של דבר לעמוד בפני קנסות, סנקציות או לחץ לבצע שינויים נוספים במוצר שלה.
Global Witness הגישה בעבר תלונות לוועדת השוויון וזכויות האדם בבריטניה ולמשרד נציב המידע על חששות דומים לאפליה, שנותרו בחקירה. בזמנו, Global Witness אמרו כי דובר מטא (שעדיין נקראה אז פייסבוק) אמר לארגון ש"המערכת שלה לוקחת בחשבון סוגים שונים של מידע כדי לנסות ולהגיש לאנשים מודעות שהם הכי יתעניינו בהן", וכי היא "בחנה את ההרחבת המגבלות על אפשרויות מיקוד עבור מודעות עבודה, דיור ואשראי לאזורים אחרים מעבר לארה"ב וקנדה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה