דיגיטל וטק

לראשונה בישראל: טיפול קרינה חדשני מונחה MRI לחולי סרטן

חדש באיכילוב: טיפול קרינה חדשני מונחה MRI לחולי סרטן. שלמה פלדהיים הוא חולה הסרטן הראשון בישראל שטופל בקרינה באמצעות מאיץ ה-Unity של חברת Elekta באמצעות חברת ׳אילקס מדטכניקה׳. אז איך זה עובד?
מערכת ice |  2
מכונת MRI של פיליפס (צילום ויקיפדיה Jan Ainali)
חדש באיכילוב: טיפול קרינה חדשני מונחה MRI לחולי סרטן. שלמה פלדהיים הוא חולה הסרטן הראשון בישראל שטופל בקרינה באמצעות מאיץ ה-Unity של חברת Elekta באמצעות חברת ׳אילקס מדטכניקה׳. 
מערכת ה-Unity משלבת מאיץ קווי, שהוא מכשיר למתן קרינה טיפולית, יחד עם מכשיר MRI רב עוצמה (1.5 טסלה של חברת Philips) לביצוע הדמייה באיכות גבוהה. הדמיית ה-MRI מתבצעת כשהחולה שוכב על שולחן הטיפולים במהלך הטיפול, והמערכת מאפשרת לערוך שינויים והתאמות בתכנית הקרינה בהתאם לתמונה שהתקבלה.
המערכת מעלה את רמת הדיוק של הטיפול ומבטיחה את מתן מנת הקרינה הנחוצה לגידול תוך צמצום פגיעה באיברים הבריאים הסמוכים לו. הדבר צפוי להפחית את תופעות הלוואי של הטיפול בטווח הקצר והרחוק ולשפר את איכות החיים של המטופלים.
בנוסף לסריקת ה-MRI שמתבצעת ממש לפני הטיפול, אזור הטיפול נסרק ב-MRI רציף במהלך מתן הקרינה, מה שמאפשר 'עקיבה' אחר הגידול. הדבר חשוב במיוחד בגידולים שנעים עם תנועות הנשימה. בשלב זה המכשיר מיועד לטיפול בגידולים מסוימים בבטן העליונה ובאגן, ובעתיד יורחב השימוש גם לאינדיקציות נוספות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה נשמע אדיר! כל הכבוד (ל"ת)
    יאיר מ 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רפואה שלמה לכל עם ישראל (ל"ת)
    משיח 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור