דיגיטל וטק

רשת מלונות פתאל מצטיידת ברובוטים של סופטבנק לקראת פסח

ברשת "פתאל" מנסים להגביר את היכולת של הצוותים הטכניים לשמור על ניקיון המרחב הציבורי במלונות הרשת; מי שיספק את הרובוטים הם חברת מיטווך שמייצגת בישראל את Whiz של סופטבנק
ניצן כהן | 
דוד פתאל (צילום יחצ)
רשת מלונות "פתאל" הכניסה למלונות לאונרדו גורדון ביץ' והרודס בתל־אביב את הרובוטים האוטונומיים של Robotize שיסייעו בקרצוף וניקיון המלונות לקראת הגעתם של האורחים הרבים בחג, במטרה להוריד את העומס מעובדי הניקיון.
רשת "פתאל" מכניסה עכשיו לראשונה רובוטים בתחומי הניקיון. הרשת בחרה ברובוט האוטונומי Whiz של חברת סופטבנק היפנית אשר מסוגל לשאוב שטח של 500 מ"ר בשעה, ולעבוד שלוש שעות ברציפות ללא צורך בהטענה. הרובוט גם מצויד בחיישנים ובבינה מלאכותית שמונעים ממנו להיתקל בבני אדם ובמכשולים, וניתן לעקוב אחרי כל פעולותיו באמצעות אפליקציה שמראה בדיוק היכן ניקה וכמה פעמים. הרובוט עשוי לחסוך למלון עד 25% מההוצאות השנתיות על ניקיון, ולהשיג יעילות שלא ניתן לקבל במסגרת ניקיון רגיל.
הרובוטים האוטונומיים נפרסו בשלב הראשון בשני מלונות של הרשת בתל־אביב; לאונרדו גורדון ביץ' והרודס, ובהמשך הם יגיעו למלונות נוספים ברשת, שם יבצעו משימות ניקיון שוטפות.
"חג הפסח עוד רגע כאן, ולא רק בקרב משקי הבית נערכים למשימות הניקיון, אלא גם בענף המלונאות. סקרים ומחקרים מגלים כי רמת הניקיון היא ההיבט החשוב ביותר בחוויית האורח במלון, ולכן השילוב של הטכנולוגיה מתבקש במקרה הזה, ובמיוחד לאור מצוקת כוח האדם בתחום הניקיון, ועל אחת כמה כשמדובר במלונות שצריכים להיערך למספר רב של אנשים", מסביר אמיר מיטווך מייסד Robotize.
ענף המלונאות, בעולם ובישראל בפרט, נחשב לאחד הענפים המובילים באימוץ רובוטים אוטונומיים למשימות ניקיון, מלצרות ופינוי כלים בחדר האוכל, תחזוקה ואפילו שירות חדרים. הדבר נובע במידה רבה ממצוקת כוח האדם שהענף מתמודד עימה בשנים האחרונות, גם לאחר סיום משבר הקורונה.
גם בישראל מורגש מחסור ממשי בעובדים. לפי התאחדות המלונות, בענף המלונאות בישראל מועסקים כ-40 אלף עובדים נכון לסוף 2022, ונדרשים עוד כ-5,000 עובדים לכל הפחות כדי לתת מענה לצרכים של הענף, בייחוד בעונת התיירות.
לפי חברת המחקר GlobalData, שוק הרובוטים השירותיים צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב שנתי של 21.5%, ולהגיע להיקף של 216 מיליארד דולר ב-2030, בעת שענף המלונאות הוא אחד המגזרים המרכזיים שמניעים את הצמיחה בשוק הרובוטיקה המסחרי.
סקרים רבים מעידים על ההשפעה של רמת הניקיון וההיגיינה במלון על החווייה של האורחים. למשל, לפי סקר של בית הספר לתיירות Hague, כ-70% מהנשאלים ציינו כי רמת הניקיון במלון היא ההיבט החשוב ביותר ברושם של האורח מהמלון, בהחלטה האם לכתוב ביקורת חיובית או שלילית, ובשאלה אם להמליץ לחבר על המלון.
אמיר מיטווך, מנהל הפיתוח העסקי של Robotize: "המלונות בישראל פונים יותר ויותר לרובוטים אוטונומיים כמענה למחסור בכוח האדם, בייחוד לקראת עונת הקיץ. מלבד זאת, הרובוטים האוטונומיים מביאים תועלות רבות הן ברמה התפעולית והן ברמת החוויה של האורח. מלונות משקיעים משאבי כוח אדם גדולים בניקיון ובהיגיינה. הרובוטים הללו, שמבצעים משימות ניקיון ברמת יעילות מאוד גבוהה ועצמאית, מסייעים מאוד לצוות העובדים במלון ומקלים את עבודתם. וכמובן, מלונות שנעזרים בפתרונות רובוטיים גם נתפסים בעיני הצרכנים כחדשניים ומתקדמים יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה