דיגיטל וטק

טיקטוק מחזקת את האבטחה: פרויקט קלובר יוצא לדרך

טיקטוק הכריזה היום (רביעי) על פרויקט קלובר, תוכנית לחיזוק האבטחה וההגנות על מידע משתמשי טיקטוק באירופה. ככה זה אמור לעבוד
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום vecteezy)
טיקטוק הכריזה היום (רביעי) על פרויקט קלובר, תוכנית לחיזוק האבטחה וההגנות על מידע של משתמשי טיקטוק באירופה, המתמקדת ביצירת דאטה סנטר בנורבגיה בו יאוחסנו נתוני המשתמשים. יוזמה זו תציג אמצעי חדשים לחיזוק ההגנות הקיימות ותחזק את הגישה הכוללת של טיקטוק לפיקוח על נתונים, תוך שמירה על אחסון נתונים אירופאים באופן מקומי.
בשנת 2021 טיקטוק קבעה אסטרטגיית פיקוח ברורה על הדאטה של משתמשים אירופאים (150 מיליון איש מדי חודש) המבוססת על אחסון נתונים באופן מקומי; צמצום העברות נתונים מחוץ לאזור הגיאוגרפי של המשתמשים; וצמצום נוסף של גישת עובדים לנתוני המשתמשים. בהתבסס על אסטרטגיה זו, ועל גישת אבטחת המידע של טיקטוק בארה"ב, היום טיקטוק מודיעה על שכלול הבקרות של החברה על ידי הצגת סף אבטחה שיקבע את גישת העובדים לנתוני המשתמשים ולהעברות נתונים מחוץ לאירופה. פעולה זו תוסיף רמה נוספת של שליטה על הגישה לנתונים כל גישה לנתונים לא רק שתהיה כפופה לחוקי הגנת הנתונים הרלוונטיים, אלא גם תצטרך לעבור תחילת את סף האבטחה המדובר לצד בדיקות נוספות.
התהליך הנ"ל יפוקח וייבדק על ידי צד שלישי – שותף אבטחת נתונים אירופאי שיבקר את הבקרות וההגנות על נתונים, יינטר את זרימת הנתונים, יספק אימות עצמאי וידווח על כך אירוע. צדדים שלישיים גם יעבדו על שילוב הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בגישתה של טיקטוק לאבטחות נתונים, אשר יחזקו את ההליכים הקיימים. זה כולל בין היתר: הצגת שם בדוי על נתונים אישיים כך שלא ניתן יהיה לזהות את המשתמש ללא מידע נוסף; איסוף נתונים בודדים במערכי נתונים גדולים; ומערכת פרטיות דיפרנציאלית שתמנע קישור או התייחסות לאנשים מסוימים.

הצעדים החדשים הם חלק מהמחויבות של טיקטוק לאחסן את נתוני משתמשי טיקטוק האירופאים באופן מקומי. בשנה שעברה הכריזה טיקטוק על מרכז הנתונים האירופי שלה בדבלין, אירלנד, והיום היא מכריזה על שני מרכזי נתונים נוספים – מרכז נתונים שני בדבלין ושלישי באזור האמר בנורבגיה.
תנועת נתוני משתמשי טיקטוק באירופה תחל השנה ותמשך לתוך 2024. לאחר הפעלת, שלושת מרכזי הנתונים ייצגו השקעה שנתית כוללת של 1.2 מיליארד יורו.
מרכז הנתונים החדש בנורבגיה יפעל על 100% אנרגיה מתחדשת (שמקורה בעיקר בכוח מים מקומי), וייהנה מהאקלים המקומי שיאפשר להשתמש בקירור טבעי כדי להוריד את צריכת החשמל ולשפר את יעלות האנרגיה. הפעילות בנורבגיה תמחזר גם חום עודף, שיהיה זמין כמשאב אנרגיה לפעילויות חדשות וקיימות בסביבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה