דיגיטל וטק

איגוד האינטרנט הישראלי מבקר את משטרת ישראל על שימושה ב'פגסוס'

איגוד האינטרנט הישראלי מפרסם דוח המעביר ביקורת על השימוש של משטרת ישראל בתוכנת הרוגלה פגסוס. הדוח קובע כי המשטרה עוברת על חוקים וכי יש להגביל את אפשרויות החיפוש ואפילו לתעד אותן
מערכת ice | 
NSO (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
איגוד האינטרנט הישראלי מפרסם היום (שלישי) דוח באשר לשימוש שמבצעת משטרת ישראל בתוכנת הרוגלה 'פגסוס' של חברת NSO, וקובעת כי גוף האכיפה חורג מהסמכויות שלו לפי חוק האזנות הסתר כשהיא עושה שימוש שימוש בתוכנה, כך על פי 'כלכליסט'.
לדעת המחברים של הדוח, ד"ר אסף וינר סמנכ"ל רגולציה ומדיניות באיגוד, ועו"ד הדס תמם בן-אברהם, ראש המכון לסיכוני סייבר וקצינה לשעבר ביחידת להב 433, התוכנה מספקת גישה מלאה למכשירים חכמים ולחשבונות הענן שמקושרים אליו. הדבר מהווה קושי משפטי במסגרת החקיקה הישראלית היות והדבר דורש ביצוע עבירות פליליות כמו הפרעה למחשב ושיבושו, העברה של תוכנה ועוד.
בכך, פגסוס אינה זהה לתוכנות אחרות בהן המשטרה עושה שימוש, והיא מדמה בעיקר תוכנות שפועלות על בסיס עיקרון הסוס הטרויאני. על כן, מדובר בתוכנה פולשנית שמבטלת לא פעם את אמצעי האבטחה של המכשירים החכמים והופכת אותם לחסרי כל משמעות.
יתרה מכך, המשטרה מקבלת מידע שאסור לה לקבל, דוגמת אנשי קשר, רשימות פתקים אישיות, רשימות יומן ועוד. הפרטים הללו מופיעים בפני החוקרים גם אם לא ביקשו לראותם. יתרה מכך, הגישה שהתוכנה מאפשרת לתוכן שנמצא בענן, לרוב חוצה גם את גבולות המדינה ובכך מהווה בעיה רגולטורית נוספת. 
בהתאם למידע זה ונוסף, מחברי הדוח מציעים לבצע התאמה של חיפוש במכשירים חכמים, במסגרתה יש להגביל את אפשרויות החיפוש שניתן לבצע ללא צו, הטלת חובה לתעד את החיפוש כולו ופרסום דוחות תקופתיים על השימושים שנעשים בתוכנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה