דיגיטל וטק

אמזון בהלם: ניסתה 'לחטוף' רייטינג מהטלוויזיה - והושפלה

ענקית הקניות, המפעילה גם את אחד משירותי הסטרימינג הגדולים בעולם, שילמה סכום עתק תמורת הזכות להפוך לערוץ הספורט של ארה"ב – אלא שהקהל פחות התחבר. תרתי משמע
יאיר מור | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
שידורי ספורט נחשבים לגביע הקדוש של הטלוויזיה ברוב חלקי העולם. אחד משני הדברים היחידים שעדיין גורמים לאנשים לצפות בערוצים חיים ולא כל אחד בתוכן שונה בזמן שונה בשירות שונה. אבל כעת נראה שניסיון של אמזון להוכיח שהיא יכולה לנצל את העובדה הזו כדי לחזק עוד יותר את שירות הסטרימינג שלה חזרה אליה כמו בומרנג.
לפי דיווח של Sports Business Journal, בעונת הפוטבול שהסתיימה בארה"ב עם סוף השנה האזרחית, ניסתה אמזון למשוך קהל לשירות פריים וידאו שלה על ידי עסקת ענק שבמסגרתה הפכה למשדרת הבלעדית של משחקי יום חמישי – מה שמכונה בארה"ב Thursday Night Football. אך סיכום הרייטינג של העונה הראה שבכל משחק צפו בממוצע 9.6 מיליון איש – צניחה של 41% לעומת 16.2 מיליון צופים בממוצע למשחק בעונת 2021, ששודרה באופן מקביל גם בפוקס, גם ב-NFL Network, גם בערוצים מקומיים וגם באמזון.
ספורטס ביזנס ג'ורנל ציין כי לא רק שמדובר בנתון נמוך מהשנה שעברה, אלא הנמוך ביותר מאז 2014 – השנה בה החלה הליגה למכור את זכויות השידור לחברות טלוויזיה. הוא מעליב אפילו ביחס לעונת 2020 המשעממת במיוחד, שסבלה ממשחקים נטולי קהל ושחקנים נטולי אנרגיה בשל הנהלים המחמירים של הבידוד החברתי שנהגו אז. למרות זאת, ממוצע הצופים למשחק בעונה הזו היה 14 מיליון.
אמזון, מצידה, טענה בתגובה שנתוני השנה שעברה מוטים, מכיוון שפוקס שידרה גם משחק מיוחד בשבת – יום שבו יש יותר צופים, מאחר שהאמריקאים לא צריכים לחזור מהעבודה כדי לצפות במשחק או למהר ללכת לישון כדי ללכת לעבודה למחרת. המשחק הזה לבדו רשם 28 מיליון צופים – אך גם בלעדיו הממוצע עמד על 13.3 מיליון, מה שאומר שהנתון של אמזון עדיין מהווה צניחה של 28%.
רק כדי לשים את הדברים בפרופורציה – אמזון שילמה על הזכות לשדר את המשחקים באופן בלעדי מיליארד דולר לעונה (והחוזה ממשיך גם ל-10 העונות הבאות) – כלומר, ממוצע של 104 דולר לכל אחד מהצופים ששילמו 15 דולר לחודש מספטמבר, אז נפתחה העונה, ועד דצמבר, אז היא הסתיימה, או 60 דולר סה"כ. זכויות השידור עלו לאמזון כמעט פי שניים מההכנסות מהצופים – שצריכות להתחלק גם לתכנים האחרים שהם צופים בהם בשירות, וכמובן להטבות הרבות האחרות שהם מקבלים תמורת מנוי אמזון פריים בהזמנות מהאתר.
הבשורה האופטימית היחידה היא כי מספר הצופים הצעירים, בגילי 18-34, עלה ב-11% ל-2.11 מיליון – כלומר, אמזון העלתה את הפופולאריות של המשחקים בקרב צעירים, אך כשלה לחלוטין במשיכת הקהל המבוגר יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה